fiona71*2pp Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Det starta vel for nån daga sia, og no har det vel bare tatt sæ opp. I går blei det bare mer ekstremt. Ho starta på ettermiddagen me at ho ikke ville sove. Ho like ikke soving på dagtid. Tok ho ut i vogna, og der starta ho å hyle og skrike så det va helt forferdelig. trilla bare en liten tur, og gikk hjem. Ho hylte hele tia. Etter vi kom inn skreik ho like mye i ca 1,5 time. Til slutt roa ho sæ. Vi ga pupp, og på kvelden sovna ho no etterhvert... I dag starta samme skrikinga på formiddagen. Ho vil ikke sove, og bare starte me ei hyling som høres helt redselsfull ut. Ho har kanskje sove 40 min til sammen siden kl 0900 i mårrest. Å no fikk æ ho endelig tell å sove. Etter å ha lagt mæ lamme ho i senga å puppa. Æ kjenne æ stresse sånn, og æ skrik litt sjøl for æ blir så oppgitt, frustrert og trist. Det e tydleig nåkka som plage ho.. Å æ kan ikke hjelpe! Prøve så godt vi kan her..! I tillegg så syns æ ho spis lite no. For hver gang æ legg ho på puppen no, så sovne ho jo me engang... Men når æ prøve å legge ho i vogga,eller senga, så våkne ho...og bynne å skrik me engang igjen. Nån som har opplevd det her..og har nån råd tell mæ ka vi kan gjøre... Stakkars bane mitt... Å æ går bare rundt å e redd for den melka mi...for æ stresse enda mer me det her, og ho spis enda mindre... Dårlig dårlig runddans..
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Vi har nettopp hadd en sånn periode... Med vårs tøtta va det at ho va overtrøtt. Hvis du e skikkelig bekymra for om ho får for lite melk så syns æ du ska ta dæ en tur på helsestasjon jo før jo heller sånn at du ikkje bekymre dæ sånn førr d. Har ho våte bleie? hvis ho har det så får ho helt sikkert nok. D e alltid min tommelregel når æ bekymre mæ førr om ho får nok iallefall. Har du begynt å spise nåkka du ikkje har spist før? Vet d e lett å si å vansklig å utføre men... ungen merke på dæ om du stresse, prøv så godt du klare å slappe av. Æ bruke å puste mi tøtta i panna mens æ bysse ho i søvn i en stol. Men som sagt ta dæ en tur innom helsestasjon.. æ va der i dag med en fille ting, men dæm e så hyggelig at du føle dæ ikkje nåkka dum bare som ei god mor som tok kontakt når æ va bekymra. Alt ordner sæ, mange klemma om god bedring t dåkker )
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Bruker du å rape henne etter du har ammet? det er veldig viktig,min baby sover iallefall veldig urolig om hun ikke har rapet. Og babyer som sovner ved puppen og våkner en annen plass kan også bli veldig sinte:-)de forventer at når de våkner så er puppen der... Ellers så hører det ut somombabyen din kanskje er overtrett, da blir det vanskelig å finne søvnen.Hvis min baby er overtrett, så hjelper jeg henne i søvn ved å bysse littegrann, ikke helttil hun sovner men til hun roer seg. Da legger jeg henne, og hun finner søvnen selv. Om det er mat somer problemet, så må du nesten gå på hs å fåveid babyen din slik du ser om hun legger på seg slik hun skal? fullammer du?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Ser hun er født dagen etter vår gutt så hun nermer seg 3 mnd. Her for et par dager siden så begynte gutten vår plutselig å skrike en ettermiddag.... Holdt på i kanskje 1 time.la han etterhvert ute i vogna. Der duppa han av litt men våknet hele tiden og var urolig. Så plutselig sovnet han kanskje 15 min. Når han da våkna var han blid og helt fin.........Det samme skjedde kvelden etter. da våknet han når vi gikk for å legge oss. Skrek og kava 1 times tid. Så sovnet han og hadde en ganske normal natt videre.... Den ene ettermiddagen hadde han 38,1 i feber også forresten. I tilegg har han begynt å sikle og han gnager på hånda si hele tiden så vi tror det er tenner på gang.......... Tipper det dukker opp noe om maks et par uker............ de kan jo faktisk få tenner så tidlig...............
fiona71*2pp Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2007 Hm, bane våres e 10 uker no... Vi rape alltid etter mat... Men nån gang går det veldi lang tid før det kommer en rap. Vi stryk å klappe på ryggen og alt det der. Ho har også bynt å sikle forferdeli mye, og har stort sett hele tia to fingra, eller hele knoken inni munn. Har prøvd å kjenne etter tenner, men æ kan ikke kjenne nåkka iallefall. Vi sitt å amme i en gyngestol så vi vugge litt der. Ho sovne nesten me engang ho får puppen i munn, for, som idag,så e ho jo så trøtt. Æ trur nok ho kan være endel overtrøtt ja... Men ..huff æ blir så fortvil på hennes vegna. Ho har våte bleier.. har no ikke telt dæm, men dæm e no våt og go. Ho har til no lagt på sæ masse... Men æ føle sjøl at æ har mindre melk.. Men det kan være at æ bare trur det.. Æ har ikke målt feber på ho, det burde æ kanskje ha gjort...Men no sover ho no endelig, så det får vente til i mårra da, eller i natt hvis ho våkne da. Ho sover som regel hele natta..til 5-6 på mårran.
Babyfacepsycho Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Dette høres kjent ut. Har sendt deg en PM. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå