Gå til innhold

Ikke ute etter diskusjon men bare lurer. er d andre her som ennå ikke har

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpt mme????

Å har barn på 10 mnd???

Vi har ikke hatt det i huset ennå :)

Å er egentlig ganske stolt av det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9 mndr kun min bryst..!!!!

Skrevet

Så bra! Du har kanskje nok til å pumpe deg?

Vi er nærmer oss slutten på eske nr. 2 etter 8 mnd. Synes det er ganske bra (hvis det er et mål, da...), men det skyldes først og fremst at vi bor langt unna familien, og nesten aldri har barnevakt.

Skrevet

Nå spør ikke jeg heller for å lage diskusjon, men bare av nysgjerrighet:

Har dere pumpet dere når dere har vært borte da, eller har dere aldri vært borte fra barnet deres så lenge at de trengte å få mat i mellomtida?

Jeg kan ellers ikke svare ja på spm deres, da min gutt ikke ville spise seg mett på puppen min, og jeg måtte gå over til flaske. Så her ble det mme i huset tidlig.

Skrevet

har ikke kjøpt det, jenta blir snart 8mnd. Har hatt nok til å pumpe meg når vi har hatt barnevakt. Begynner å lure om jeg snart må kjøpe mme snart da, for etter introduksjon av fast føde er pupp mindre og mindre populært (ammer nå bare 2-3 ganger i døgnet, og det kan vel ikke dekke melkebehovet?)

Skrevet

Her har Teodor fått mme siden dag 1, og han lever enda!

Skrevet

Var ikke mye borte fra snuppa da hun var mindre. Men de få gangene hadde jeg pompa meg. Har egentlig pompa ganske lite så har vært mye hjemme da. Men når hun var liten sov hun hele natten la henne rundt ni dro på kafe og kom hjem til rundt ett for da våknet hun, ammet også la vi oss.

Nå er hun så stor at jeg fint kan være borte en stund og hun får vann/saft og grøt.

Skrevet

Det tviler jeg ikke på ;) blir sikkert like stor og frisk og fin som alle andre unger også, mm eller mme.

Skrevet

Maya fikk MME første dagen hun kom til verden.. Fikk det på sykehuset for jeg hadde ikke nok.

Skrevet

Jeg har aldri fått melk før dag 2-3 denne gang dag 4 . Men INGEN grunn til mme fordet. Ble aldri tilbydd det. Å hadde de kommet med det fordi jeg ikke hadde fått melk FØRSTE dagen ja da hadde jeg klappa de ned. Så det er PISS PREIK!

Skrevet

Hvis du ikke er ute etter diskusjon, hva vil du da med dette innlegget?

Skrevet

jeg tolket det dit hen at hun bare lurte...er lov det.

Uff jeg er så lei, her inne kan man ikke være stolt av at man ammer og man ikke være stolt av å ha en jente (hvertfall ikke om du skal kalle dem prinsesse, snuppa, gullet osv).

Skrevet

Hva er så ille med mme da? Jeg ble så glad når jeg mistet melken min etter en mnd jeg! Alt ble så mye lettere for oss! Teodor har ikke vært syk siden han ble født han! Han er sunn, lykkelig, mett og frisk !

Skrevet

Ville ha flere av de svarene overfor. Artig å se at det er flere der ute. men selvfølgelig måtte mme komme inn å svare de også. Litt lese problemer ute å går...

Skrevet

Har kjøpt 2 engangspakker som vi har i skapet i reserve. Hadde omgangssyke og da ble melkeproduksjonen kraftig redusert. Hadde nok, men var greit å vite at mme'en var i skapet i tilfelle. Ellers er det bare mm her i huset. Men nå for tiden tar ikke lillegutt flaske uansett, men hadde han gjort det, hadde jeg ikke hatt noe problem å gi mme en gang i blant hvis det passet sånn.

Men lillegutt fikk mme på sykehuset. Han gikk ned mye (12% av fødselsvekten) etter fødselen og da måtte vi gi litt ekstra før melkeproduksjonen min var kommet skikkelig i gang.

Skrevet

Du legger opp til det med den overskriften du har " Ikke ute etter diskusjon, men "

Da blir det alltid diskusjon. Og kanskje vi som gir mme blir litt provoserte ??

Skrevet

Du trodde vel ikke helt ærlig du var den eneste???

Og når det kommer til leseproblemer...... Skriv i overskiften at det kun er for enkelte folk og ikke alle, så slipper du diskusjon, kun folk som er helt enige og kan heie hverandre i mål.... (Hvilket mål???)

Skrevet

men jeg mener ikke at det er noe galt med mme!!!!!!!!!!!!! ser ikke noe galt i å gi mme, uansett årsak!men man må vel få lov til å være stolt av at man har fullammet også eller?

Skrevet

Lillegutt her fikk mme for første gang like før han var 5 mnd. Mora skulle en tur på byen. Hadde pompa en del, men ikke nok. Er ikke så enkelt å pompe, når man har en gutt som spiser hver time:) Men synes det er greit at han har fått mm til nå ja. Jeg strekker meg langt for å pompe når jeg skal noe.

Skrevet

Nå skal det sies at vi ikke har noen som kan være barnevakt da. Hadde nok hatt mer bruk for mme om vi hadde muligheten til å ta oss en tur ut innimellom

Skrevet

Akkurat dette jeg ikke ville ha. Så hva i h.... skal man skrive for å ikke få en diskusjon.

Jeg blir ikke å diskutere mere me dere mme-damer. For dere er alltid så sure.

jeg spør de som ammer og flere har svart. DEt var kjempe artig. tusen takk for det.

Å en ting til i selve innlegget ikke overskrifta burde mme-damer iallefall bli klar over at jeg ikke snakket til dem.

Skrevet

Nå hadde det seg sånn at tulla mi var veldig svak og hadde behov for melk, så bare fordi DU har opplevd det sånn og sånn, betyr ikka at det alltid riktig i alle tilfeller! Jeg sa heller ja til at hun skulle få litt MME sår hun var så liten og svak!

Skrevet

SELVFØLGELIG jatta jatta

Skrevet

Det går ikke an å skrive som du gjør uten å forvente diskusjon.

Du skriver som om mme er noe negativt, noe som man skal være stolt over å ha klart å unngå.

Ikke nok med det, men du sier også at du ikke vil diskutere med "mme-damer" (!), for de er alltid så sure...!

Jeg forstår ikke helt hvordan du kunne tro at det skulle forbigås i stillhet.

Når det er sagt, så ammer jeg også. Niende måned nå. Jeg kan telle på en hånd de gangene jenta vår har drukket mme, men det er ikke noe jeg går rundt og er stolt av. Det har bare blitt sånn, siden vi er sammen stort sett hele tiden. Jeg har i hvertfall ingen problemer med å gi henne mme, og det synes jeg ikke andre trenger å ha heller.

Skrevet

Jeg har 8 unger, eldstemann er snart 16 år og minsten 17 1/2 mnd og har aldri hatt et gram mme i huset. Mme er da ikke noe man _må_ ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...