Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har masse kynnere og myk/ forkortet mormunn. Har derfor fått beskjed fra jordmor om å spise Bricanyl for å dempe dem. Liker ikke å ta medisiner, selv om hun sier det er ufarlig for fosteret. Men trøster meg med at det er bedre med medisiner enn ridlig fødsel. Er i uke 31. Har tatt 1000 milligram om dagen i en uke nå,men synes ikke jeg merker noen forskjell. Noen som har erfaringer på området? Vet om evt skadevirkninger?
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 1000 mg??? SERIØST???? Tablettene er jo på 5 mg.. Jeg fikk Bricanyl når jeg var inne på sykehuset med kynnere sist, og jeg hadde kjempeeffekt av den ene tabletten jeg fikk.. Eneste var at jeg fikk jææævlig hjertebank, men det er vanlig med astmamedisiner. (Det er jo egentlig astmamedisin som hjelper glatt muskulatur å slappe av) Det er nok ikke skadelig. Da hadde ikke fødselslegene ved de virkelig store sykehusene foreskrevet det som behandling
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 jeg ble lagt inn på riksen med kraftige regelmessige kynnere/rier og jeg syns ikke de hjalp i det hele tatt. det er ikke skadelig å ta de, men jeg ville ringt og spurt hva de syns siden tablettene ikke hjelper. jeg ble tatt av bricanyl og satt på drypp jeg da.. det hjalp =) håper du finner ut av det. syns uansett ikke du skal bekymre deg. de gir deg ikke noe som er farlig for barnet... lykke til =)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2007 Sorry, jeg som ikke er helt med her;) Mente 10 mg selvfølgelig. Men jordmor sa jeg kune øke dosen ettersom det passet Men 1000 ble vel litt i meste laget;) Har hatt hjertebank ja, men kynnere også, så jeg vet ikke helt om tablettene hjelper. Takk for svaret!
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Jeg begynte å lure nemlig.. For LT dosen er på mye mindre enn 1 gram om jeg ikke husker feil, kommer iallefall an på kroppsvekta di.. Men hvis det ikke hjelper så bør du ta kontakt med føde eller legen din. Du vet det sikkert fra før, men ta det med ro, legg deg på sofan og slapp av.. Viktig med ro.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2007 Har 18 mil til nærmeste sykehus, og jobb + studier, så det er nok ikke så veldig aktuelt med drypp. Men jordmor mente jeg burde sykemeldes hvis det ikke blir bedre. Er ikke så begeistret for den løsningen, men barnets helse må jo komme først, så jeg ser det litt an tror jeg. Ringer til legen hvis det ikke gir seg. Takk for oppmuntringen!
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Jeg ble sykmeldt i uke 30 pga kynnere, og for 1 uke siden var jeg på føden igjen pga masse kynnere og de trodde fødsel var i gang.. Anbefaler deg å ta i mot sykmelding, dersom de råder deg til det. Det er kjedelig å gå hjemme, men mye bedre enn å måtte være på sykehuset med en prematur som må ha mye tilsyn. Lykke til. Håper det roer seg litt for deg
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2007 Hva betyr LT dosen? Jeg er veldig liten og lett, men jordmor er erfaren og vet sikkert hva hun holder på med.. MUlig jeg bekymrer meg unødig. Men man vil så gjerne vite og skjønne alt som har med den lille å gjøre:)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2007 Takk! Du har nok helt rett! Vurderer å bare sykemelde meg fra jobben, og forsøke å gjennomføre studiene, men med innleveringsoppgave og 3 eksamener i løpet av den neste måneden blir det en del stress enten man vil eller ikke. Men tror uansett det er bedre å gjøre unna studiene nå slik at jeg får slappet av den siste tiden før fødsel og ikke minst den første tiden etterpå.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2007 Føler meg litt beroliget i dag. Fikk telefon fra jordmor, og hun sender meg til ultrayd og gynekologisk undersøkelse i morgen siden kynnerne ikke har blitt redusert. Da får man ihvertfall vite, og slipper å bekymre seg unødig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå