Gå til innhold

Hmmm.barnehage i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet snuppa kl. 1600 idag i barnehagen. Da hadde hun sittet på fanget til en ansatt i en time, hadde 38,3 i feber og var litt pusk. Kom hjem, fikk middag, spiste og drakk som en gal. Temperatur på 37,9. La henne kl. 1800, sovnet med en gang. Våknet opp etter noen timer, målte feberen. Ingen feber. Roet seg raskt.

Hva gjør jeg i morgen? Ser an formen da eller ha henne hjemme uansett? Hun er 17 mnd.

Kan legge til at hun fikk Prevanar-sprøyte (Hjernehinnebet.vaksine) for ca en uke siden. Kan det ha noe med saken å gjøre? Vet ikke når bivirkningene på den kommer normalt sett.

Hjelp...

Videoannonse
Annonse
Gjest Vims
Skrevet

Hadde målt tempen i morgen, og sett an formen. Er hun feberfri og normal ellers, hadde jeg sendt henne i bhg. De ansatte sier fra hvis de ikke synes hun burde være der (de ser om hun fungerer normalt og orker å følge med i det daglige i barnehagen).

Har ikke kompetanse til å mene noe om evt bivirkning fra vaksinen, prøv helsestasjonen i morgen tidlig...

Skrevet

reaksjoner etter vaksine pleier vel ikke å dukke opp en uke senere?

Hvis jeg var deg, hadde jeg blitt hjemme med barnet i morgen. Rart de ikke ringte fra barnehagen før på dagen, hvis hun var blitt syk

Skrevet

Spurte hvorfor de ikke gjorde det. Normalt sett blir hun hentet litt etter 15 skjønner du (og det var da formen ble dårlig), men tilfeldighetene gjorde slik at hun ikke ble hentet før kl. 16 idag. Derfor. Ellers har jeg sagt fra at de skal ringe hvis det er noe og det gjør de jo.

Tror jeg ser an formen i morgen. Ikke så mange sykedager igjen i år og det er bare mai (sukk....sykedagene er for få).

Takk for svar.

hi

Skrevet

None vaksiner kan faktisk gi bivirkninger etter 2 uker. SÅ det er fullt mulig det.

Skrevet

Takk for svar.

Vi er hjemme idag. Hun var varm idag tidlig og sutrete og slapp. Vet ikke hvorfor men. Det kommer to tenner også, kanskje det er det. I alle fall blir det hjemme til mandag, håper hun blir frisk til det.

HI

Skrevet

Det er noe med den vaksinen ja! Vi fikk ingen bivirkninger her i gården, men jeg husker at de sa noe om det når lillegutt fikk den. Nå er det så lenge siden at jeg nesten har glemt det, men jeg husker at vi skulle på ferie uken etter og synes det var kjipt fordi det var akkurat da helsesøster hadde sagt han kunne få en reaksjon. Sa hun 5-8 dager senere da tro? Jeg husker virkelig ikke, men i hvert fall noe rundt der! Så det kan godt hende at det er den som gjør at hun reagerer nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...