lilleMargeritt Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Hva gjør jeg når det klør noe helt forferdelig på hele kroppen??? Spesielt på bena. Er dette noe som hører med til "svangerskapsplagene"??
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har også til tider enorm kløe på leggene, klør meg nesten til blods. Men det er bare på bena da....vet ikke hva dette kan komme av...
oktoberbarn Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Jeg hadde svangerskapr kløe i sist svangerskap. Dvs jeg klødde fra knære og ned og fra hendene opp til albuene, TIL BLODS!!! Ikke for å skremme dere, men det var helt jævlig og jeg trodde jeg skulle bli gal. Prøvde alt av kremer, hvitvask etc men ingenting hjalp!! Håper du slipper å klø resten av svangerskapet. Det unner jeg ingen.
Snøfnugg75 Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Litt kløe er nok ikkje farlig, men dersom du klør ekstremt mykje, bør du snakke med legen din.
oktoberbarn Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Glemte å si at svangerskaps-kløe ofte har sammenheng med noe som skjer med leveren. Med meg fant de aldri noe feil med leveren, til tross for mange blod-prøver. Så fikk derfor ingen behandling. Men finner de noe feil med leveren er det en behandling du kan få.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Har hørt at det kan være mangel på B-vitaminer. Har det samme problemet som deg. Ekstrem kløe på legger og lår i perioder. Har brukt å smøre meg inn med fet krem for å lindre kløen. Men så fikk jeg et tips fra en høygravid dame som skal ha tvillinger som sa hun hadde hatt kløe og begynt med B vitaminer. Hun sa hun hadde fått så bløt hud. Og ingen strekkmerker enda. Dette skal ihvertfall jeg prøve!!!!!!!!!!
LynxLynx Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Det er nokså vanlig å klø, og det er vanligvis ikke skummelt med mindre det klør i hendene og under beina, da kan det ha noe med leveren å gjøre. Prøv å bytte til vaskemiddel og tøymykner uten parfyme, samt dusjolje når du dusjer. Og bruk fuktighetskrem uten parfyme hver dag. Det kan være så enkelt som at huden din har blitt tørr Dersom det klør så mye at du ikke får sove, kan du be legen om resept pa Polaramin, en type allergitabletter. Vær obs på at de er sløvende og at du ikke kan kjøre bil (rød varselstrekant på pakken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå