Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Jeg er 31+5 og har vonde kynnere flere ganger i timen. Magen blir steinhard og veldig vond. Jordmor mente at jeg burde bli sykmeldt, for hun var redd for at babyen skulle komme allerede nå. Så jeg gikk til legen, men han syns bare at jeg syter og mener at alle jobber helt til de må ta permisjon, så da burde jeg også gjøre det. Jeg bytta fastlege... Så det jeg lurer på er: Har noen her vonde kynnere veldig ofte? Og vet noen om dette medfører fare for for tidlig fødsel?
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 jeg har hatt kynnere hele veien.. nå på slutten er de enda kraftigere,og unge vil mest sannsynlig komme før tia.. Men tror ikke du skal ta det for alvorlig om legen sier at det ikke er nødvendig..hør heller på jordmora! Få deg heller ei sykemeldig slik at du slipper å bli unødvendig stressa,det er heller ikke så bra..=)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Ja, det er jo sykemeldig jeg vil ha - etter råd fra jm, men legen vil jo ikke gi det. Har byttet lege nå, men må jo vente til det blir ledig time. Æsj
Svimla Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har hatt vonde kynnere i begge svangerskapene men jobbet alikevel. Tok noen turer til føden for å sjekke om alt var ok med babyen. Verken lege eller jordmor(eller meg selv) så noen grunn til sykemelding så lenge jeg ellers var frisk.
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 det er ikke farlig med kynnere. så lenge de ikke blir kjempe kraftige og regelmessige. det som er skummelt da er hvis de går over til å bli rier. syns absolut du skal sykemelde deg. stress er ikke bra uansett. den nye legen er sikkert mye hyggeligere. jeg har slitt med kjempe vonde kynnere en god stund, men det var ikke før de kom regelmessig med ca 5 min mellomrom at de ville gjøre noe med det... håper du slipper unna det ihvertfall..hør på kroppen din. det er så viktig =) lykke til
natemor til 2 Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har også kynnere hele forbaska tiden.... så lenge de begynner høyt oppe i magen og ikke varer så mye mer enn 30 sek, og ikke øker på når jeg reiser meg er jeg ikke bekymret. Det ligner (i mitt tilfelle i hvertfall) ikke rier i det hele tatt,.. og er med på gjøre klart for riene som kommer senere. En modnings prosess som selvfølgelig er slitsom og skikkelig irriterende,.. men som kanskje gjør litt nytte likevel.. Men jeg syns du burde få litt sykemelding,.. det er jo fryktelig slitsomt
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Er i samme situasjon, har lyst til p jobbe lengst mulig, men regner med at fastlegen min gir meg sykemelding (etter anbefaling fra jordmor) hvis jeg ber om det. Kan du ikke kontakte jordmor og be om hjelp? Kanskje hun har en lege tilknyttet som er litt mer forståelsesfull..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå