Zikk Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Hvor ofte ammer dere deres små? Hvor langt er dere kommet m intro av mat, altså hvilken type mat, når, hvor mye osv?
Stratos med 3 barn Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Min er bare snart 8 da, men jeg svarer forde jeg Han får grøt 3 x dag + 1/2 glass middag + litt banan etc hver dag. Ellers smaker han litt på nesten alt jeg spise. Jeg tilbyr bryst 4 x dg, men han vil som regel bare ha en liten sup nå og da
Benni-min Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 hvor ofte en ammer kan jeg ikke svar på, for jeg har ikke ammet siden poden var et par mnd. Men m intro av mat, gir jeg nå to måltider med grøt til dagen. Middag fnyser han av, men jeg prøver stadig... Brød brekker han seg av, så det har jeg også en pause ifra. Han er nå akkurat fylt 9mnd. Jeg gir ca 100ml vann blandet med grøtpulver. Blander 6 og 8mnd grøt, for ren 8mnd grøt var hard på magen hans. Er nå snart på ren 8mnd. Prøver med 6mnd-middagsglass, for han er så ømfintlig for klumper i maten ennå.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Jeg full ammet til 8 mnd. Etter d var det litt grøt. plutselig spiste hun kjempe godt så amma bare bittelitt men det varte 2 uker, så ble det full amming to uker for hun nekta spise noe. Etter det begynte hun med grøt igjen og ammer 3 ganger om dagen. Ammer også en time på natta. Hun vil enda ikke spise brød, liker ikke middagsmat på glass men mye av maten vi spiser elsker hun. Så nå er det natt/morra så på formiddagen så på ettermiddagen og før hun legger seg at jeg ammer
term10.05 Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Vår jente er også snart åtte (om 4 dager) Ammer henne morgen (ca kl 7), lunsj og kveld (ca kl 19). Utenom dette får hun grøt til frokost og kvelds, et beger med fruktmos til lunsj og et glass ferdigkjøpt middag.
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Jenta mi er 8 mnd gammel, spiser mm ca 4-5 ganger døgnet. Ellers grøt til frokost og lunsj og 1/2 middagsglass til kvelds. Dessuten litt frukt/ smaksprøver (hun skal smake alt jeg spiser). Av og til får hun også brødskive med f.eks leverpostei, eller en brødbit som hun leker med/spiser.
Sinah Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Jeg introduserte fast føde fra 5 måneder. Gutten min blir straks 8 måneder og får grøt til frokost, 1 brødskive og 1 frukt til lunsj, 1/2 - 1 middagsglass og noen ganger grøt til kvelds. I tillegg ammer jeg 6 ganger, inkludert nattammingen som vi prøver å slutte med og nå er skjøvet til 5 - 6 om morgenen. Ser at han spiser mer enn de fleste her (må si at han denne uka plutselig har begynt å spise mye mer). Gir dere drikke i stedet for pupp til måltidene? Jeg har forsøkt med vann, eventuelt med litt juice oppi, men han bare tygger på flaska, selv om han gjerne drikker mme. Hvis jeg ikke ammer han før måltidet, ender det bare opp med at han vil ha en halvtime etter, så da bruker jeg jo halve døgnet på å fore ham...
Stratos med 3 barn Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Jeg gir vann og han gjorde det samme; tygde bare på flaska. Løsningen ble at jeg drakk av en imsdal flaske og han fikk drikke av samme flaska. Etter noen dager hvor vi gjorde det slik har han blitt riktig så glad i vann For han hjalp det ihvertfall at han fikk se at jeg drakk akuratt det samme
Sinah Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Det er jo verdt et forsøk. Kunne egentlig tenke meg å trappe ned litt på ammingen.
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Ammer på morgenen, til lunsj, til middag og til kvelds, sånn ca. Så en til to ganger om natten. Han spiser frokost (en brødskive/en porsjon grøt), et halvt middagsglass+litt fruktmos, en porsjon grøt+litt frukt til kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå