Inger¸.•°´¯♥ Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Vasker dere klær som arves? Vår baby kommer jo til å arve alt fra sin storesøster på 2 år . Det er jo ei stund siden de ble langt vekk, men det siste jeg gjorde før jeg pakket dem ned i esker var å vaske dem helt rene. Er det nødvendig å vaske de en gang til før de taes i bruk? Hva med dyner og madrasser?
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Har ikke arvet så mye her men har et vognteppen fra jeg var lita,har vasket det ja.
Øyboeren med to små <3 Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 jepp, jeg vasker alt... tenker at det kan alltids være små kryp eller at det har kommet skitt til klærne via et hull osv... ville vasket dyner og madrasser også..!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Jeg vasker alt, uansett nytt eller arvet, før bruk.
VinterSol+2 Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 altså, det spørs litt;) I forhold til eksemfremkallende midler (som ofte er i nytt tøy osv) så er det jo ikke så farlig med brukt tøy. Men jeg vasker alt, bortsett fra ting jeg VET er reint. som noen arveklær min vaskegale svigerinne kom med. Det er definitivt nyvasket eller i det minste absolutt rent når hun gir det fra seg, så det gidder jeg ikke vaske:)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Ville vasket alt! Lillegutt i magen skal også arve litt fra storesøster, men disse klærne har ligget på loft og i uthus,og føles ihvertfall ikke rene nok ut til en nyfødt. Hvis klærne nettopp var brukt, og lå i skap inne ville det kanskje stilt seg annerledes.
Gårdsspire Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 jeg har arvet utrolig masse klær. men de jeg har fått de av har nettopp brukt de til sine små. Så jeg ser ike helt vitsen med at jeg skal stå og vaske tonnvis med klær, som ble vasket av en annen familie for en uke siden, når de ikke er brukt i det hele tatt i mellom tiden..
LegallyBlond Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Babyen vår arver det meste etter storebror på snart 2 år. Jeg har vasket alt opp igjen, vasker også alt nytt vi har kjøpt. Dyner har jeg vasket, fryst, og vasket igjen- dette for å få bort all midd o.l som kan ligge i dyna. Madrassen arver han ikke foreløbig, men vognmadrassen har jeg også vasket, fryst og vasket igjen. Det anbefales å vaske og fryse brukte madrasser, eventuelt kjøpe ny overmadrasspå grunn av at brukte madrasser KAN være en medvirkende årsak til krybbedød... Trekk til bilstol og kombibag har jeg vaska to ganger... Høres sikkert litt ekstremt ut dette, men har ligget på loftet i rundt 1,5 år eller vært i bruk til nå. Føler liksom at ting må være ORDENTLIG rene til den nyfødte
(Muskat) Skrevet 2. mai 2007 #12 Skrevet 2. mai 2007 Hmmm, mye ekstremt renslige her ser jeg... Selv vasker jeg det som har ligget lenge, som klær etter storebror, som har ligget 3 år: de lukter jo litt innestengt/loft/kjeller... alt etter hvor det har ligget. Låner en del utstyr, men er det rent og luktfritt/lukter nyvasket, ser jeg ingen vits i å stresse med å vaske slikt. Vasker ikke nye klær heller jeg, bare sengetøy...
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 2. mai 2007 #13 Skrevet 2. mai 2007 D e jo ikkje snakk om å være ekstremt renslig, men å ta forhånsregler. Eg vaske alt, synes ikke d er noe bry eller styr me å gi jenta mi helt reine klær;)
(Muskat) Skrevet 2. mai 2007 #15 Skrevet 2. mai 2007 Var bare en måte å si det på, mente det ikke i negativ forstand da! Er jo uansett bedre det enn å drite i åssen klær og utstyr er!
*RutIetutt* Skrevet 3. mai 2007 #16 Skrevet 3. mai 2007 Ja, vasker både nytt og brukt jeg. Er sånn "skap-lukt" på det som har lagt litt syns jeg;o) Madrasser og dyner vasker jeg ikke - holder vel å vaske laken og sengetøy...
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #18 Skrevet 3. mai 2007 Eg kjem til å vaske alt, sjølv om det vart vaska før det vart lagt bort. Det har jo tross alt vore i plastsekkar i to år, så det skulle berre mangle.
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #20 Skrevet 3. mai 2007 Gikk litt for der. For min del er det en selvfølge at klærene vaskes når de har vært pakket bort en stund, kommer nok til og med til å vaske på nytt mine egene klær som jeg brukte før/tidilig i svangerskapet før jeg bruker dem på nytt etter fødselen. Dynene kommer også til å bli vasket og madrassen kjøper vi ny for å redusere krybbedødrisikoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå