Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 20 mnd og vil ikke sove på dagtid lenger. Han sovner til slutt dersom vi triller han i vgnen, men sovner ikke før 13-13.30 og det er altfor seint i forhold til legging på kvelden. Han sovner ikke før i 9 tiden da. Har hatt en fin rutine på han fram til nå. Sover 12 timer på natten, og en time på dagen. Men nå vil han altså ikke mer. Er det tidleg å slutte med hvil på dagen? What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville bare rpøvd meg frem. kansje han er klar for og slutte. snuppa her er tolv mnd og sover tre ganger om dagen.

Skrevet

Har det akkurat likt som deg, så jeg dytter....

Skrevet

Tulla mi er 18 mnder. Hun har til nå sovet så lenge hun har villet på dagen. Av og til i over 2.5 timer. Så har hun sovet 12 timer på natten. Men nå den senere tiden var det bom stopp. HUn lå og jodlet til kl 21-22 på kvelden. Så begynte jeg å kutte ned å kutte ned og kutte ned på daghvilen. Nå er jeg oppi en time på dagen, en unge som er et troll på kvelden men som sovner kl 19.

Så jeg tror ikke det er noe fasitsvar her. None slutteer jo å sove i tidlig alder. Videre så ser en det ann om ungen er trøtt og kanskje trenger en hvil. Av og til hadde jeg ønsket at hun bare kunnet sovet så lenge hun ville på dagen bare for å få en ok kveld. Men hun trenger 12 timer om natten. Vi kan ikke stå opp kl 9-10 på formiddagen.

Skrevet

Innfør makstid for dagsoving hvis du ikke allerede har gjort det. En times tid skulle holde for en på 20 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...