Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Er lovet at barnet mitt skal bli tatt med vakum under fødsel pga at jeg ikke skal presse så mye pga en sykdom jeg har.Er det noe negativt med vakum?
Gjest MMJ Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Ikke så lenge du vet om det. Tulla ble tatt med vakum, det var litt ekkelt der og da for det ble gjort så fort og jeg ante ikke hva som skjedde... Men det gikk veldig greitt da.
Singelmamma og banden Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Vakum går helt greit. Min nr to ble tatt med vakum, fordi fødselen dro ut i tid og jeg var utslitt! Dette fikk ikke jeg med meg før samtalen da jeg skulle dra fra sykehuset, 3 dager senere... (rødme). Men det burde jo si litt om at det ikke merkes så mye, og ikke alltid det synes på barnet heller.
Fire småtroll Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Min første ble tatt med vakum, eneste forskjellen du merker er at du må klippes litt for at legen skal komme til å få festet sugekoppen.. Det er ingenting å bekymre seg for, de setter et kontrolert klipp som det er lett å sy igjen etterpå, det gror så fort og greit atte... Grunnen til at det er mange skrekkhistorier med sugekopp er at det jo blir brukt som hjelp i lange, vanskelige og tøffe fødseler som stopper opp. Men hos deg er det jo planlagt som er avslutning på en helt normal fødsel, så jeg kan aldri tenke meg du skal få noen negative opplevelser rundt det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Tusen takk for svar:) Huff vil ikke klippe....høres vondt ut..hehe..
Fire småtroll Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Når det ikke er noe kriseklipp pga dårlig fosterlyd eller noe har de god tid til å sette en bedøvelse først, det gjorde de hos meg. Satte en sprøyte midt i en rie så jeg merket den ikke i det hele tatt, og klippet ble helt smertefritt..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Det hørtes litt bedre ut ja:) Uke 36 idag så det nærmer seg nå..vil bare bli ferdig med fødselen og møte lillebabyn.
rosa og en blå Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Fikk vite rett ette at beibin kom ut, at dei brukte sugekopp.. (fikk det ikke med meg engang, hehe) Nei, ikke gru deg!! Du veit ikke kva du skal gru deg til!! So tenk positivt. -du slepper å ligge med pressrier i lang tid.. Klippinga gjorde veldig vondt. (verste med heile fødselen) men siden du veit at dei skal bruke sugekopp, so rekke dei nokk å gi bedøvelse ja.. det rakk de ikke med meg. -beibin måtte fort ut.
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Jeg ble ikke klipt jeg. Det eneste jeg synes var forferdelig var at han hadde litt rar form på hodet etterpå. Men det oppdaget jeg heldigvis ikke før bildene var framkallt. Husker bare noen rare blikk fra andre mødre på barsel. Men etter bildene å dømme var hodet helt fint allerede andre dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå