Gå til innhold

legen min sa jeg MÅTTE til undersøkelse i uke 34..

Anbefalte innlegg

Skrevet

var innom i dag for å fornye selvangivelsen, og da sa han at jeg MÅTTE til undersøkelse hos han i uke 34 av svangerskapet.

(har tatt sv.skapskontrollene hos jordmor etter at han foreslo at det var den beste løsningen; legeting hos legen, sv.skapskontroller hos jordmor..)

Da lurer jeg på da; er det en eller annen rutineundersøkelse som må gjøres i uke 34? har ikke hørt om noe sånt jeg?

Første gang noen har fortalt meg at jeg skal på kontroll, egentlig , så sånsett er jeg ganske fornøyd, men noen som vet hva han tenker at skal gjøres, lissom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på legetime i uke 34. Men det var bare de vanlige US samt blodprøve.. Altså HB og Ferritin samt blodsukker.. Blir oftere kontroller fremover, for å følge med på at du ikke får noe sv.skapsforgiftning.

Skrevet

Jeg var på kontroll forrige uke hos jordmor (uke 33). Tok ikke noen blodprøver el.l.. Fikk ny time i uke 37. Sa ingenting om at jeg måtte til legen for evt. prøver ol.. Er det vanlig altså? Burde jeg kanskje snakke med legen da eller? Fikk forresten siste sykemeld før perm idag av legen, men var bare å hentet den...har ikke snakket med henne på lenge. Har bare gått til jordmor de siste gangene.

Skrevet

Jeg¨var¨hos¨lege¨idag.Ër¨¨i¨¨uke'32¨nå.¨Skal¨tilbake¨¨uke34¨fordi¨vi¨skal¨

sende¨¨inn¨noen¨papirer¨til¨sykehuset¨¨om¨¨navn¨¨og¨¨nr.

Melde¨¨dem¨¨om¨¨at¨¨vi¨¨er¨¨p娨vei,¨¨lissom

Sikkert¨¨derfor¨¨du¨¨ogs娨skal!!

Beklager¨¨at¨¨jeg¨¨skriver¨¨s娨¨rart!!¨¨¨Mellomromtasten¨¨min¨¨slutta¨¨plutselig¨¨¨å¨¨virke....

Skrevet

jeg har allerede søkt om fødeplass og skal på besøk til sykehuset for å ordne ting der neste uke..

så må bare være som trine sier.. at han ønsker å ha litt "kontroll" på slutten av svangerskapet? ikke veit jeg.. hehe

merkelig altså.

tenkte kanskje at det var snakk om en underlivsundersøkelse eller noe jeg, men da kan det ikke være det heller. snodig.. blod og urin sjekker jo jordmor!

jaja..:)

Skrevet

Kan i farta ikke huske om det er uke 32 eller uke 34, men en av de ukene må du ta ny rhesus blodprøve hvis du er rhesus minus...

Jeg er det, og da tar de en blodprøve for å se etter motstandstoffer, den blir sendt til sykehuset, og sammen med svaret får legen din beskjed om hvilken uke de vil ha ny test. Kanskje det er denne du må ta..

Skrevet

Mulig det er forskjellig prakis. Men satt og leste i boka si, og sa at i uke 34,36,38,40 skulle man til lege. Og 35,37,39 til jordmor.. Om man ikke har født da...

Skrevet

Jeg er resus minus og må til kontroll i uke 32 og 36..ikke uke 34

Skrevet

Næmmen vintersol da.. er det virkelig ikke sykmeldingen og ikke selvangivelsen du skulle fornye?? (kniiiiiiis) :-D

Skrevet

Hehe flirer litt...

fornye selvangivelsen hos legen :P

hehe, jaja tror ikke det hjelper så mye hos arbeidsgiveren din :P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...