Gå til innhold

Kolikk


trudiz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om snuppa har kolikk, men hun skriker mye og har vondt i magen i alle fall. Det hjelper litt nå når jeg har sluttet å drikke og spise alt som inneholder melk. Dvs. ost, yoghurt, sjokolade, sauser med melk etc. Ellers kan du jo prøve å drikke ammete og unngå ting som løk, kål, kullsyre osv. Se den andre tråden som heter luftsmerter, der var det mange gode tips!

 

Håper det bedrer seg for deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bæresjal, og når gråtingen starter om kvelden, putter jeg henne oppi bæresjalet og går ut og går en tur i det deilige vårværet. Nydelig å bare være ute om kvelden nå. Hjelper utrolig he. I et bæresjal sitter de på en måte i fosterstillng og knærne presser litt inn mot magen slik at de får ut mer luft (er ikke det samme med babybjørn eller bæreseler for å si det sånn). Jenta mi promper en del i sjalet..hehe.

 

Men når jeg kommer inn igjen bader jeg henne og så føner jeg henne med hrføneren. Hun er da stille hele tiden. Etter det prøver jeg litt pupp og så er det natta. Jo lenger tid jeg brukerpå badingen jo kjappere sovner hun etterpå. Nå er det stille innen kl.23 her i huset. Det hele starter rundt kl,19.

Lykke til hvis du velger å prøve. Kjøpte sjal på Lotusbarn.no. Og spebarneknytingen er ikke vanskelig og sjalt koser 399.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har heldigvis ikke fått kolikkbarn denne gangen, men hadde det med nr 1 og vet hvor slitsomt det er!

Vi prøvde det meste, begynte med minifom som ikke hadde noen virkning, var hos kiropraktor, som klarer å hjelpe mange og er verdt å prøve! Tok akupunktur, som hjalp litt. Ellers var jeg veldig forsiktig med å spise melkeprodukter, brus, sjokolade var bannlyst i ammeperioden! Ellers sto vi hver kveld med henne ved kjøkkenvifta, da den lyden er beroligende, og hun slappet av når vi støvsugde.

Da hun ble 4 mnd var det endelig over, vet det er en fattig trøst, men det varer ikke evig.....heldigvis! Håper du har noen som kan avlaste deg litt, så du ikke blir helt utslitt!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Snuppa her hadde nok ikke skikkelig kolikk men vi slet en uke med masse gråt på ettermiddag/kveld.

Begynte å drikke fenikkelte og ammete, har fungert utrolig bra!

Anbefaler det virkelig!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...