Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid før termin "synker" magen? Føles som om jeg har hatt den oppunder ribbeina en evighet, er nå i uke 32+5.....

Finnes det privat UL der jeg kan dobbeltsjekke termin når jeg har kommet så langt ut i svangerskapet? Min termin er mellom 25.- 30. 05, mens UL termin er 23.06..... Men har alltid hatt ustabil mens, så det godt mulig UL termin er riktig. Bare vært greit å dobbeltsjekka det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sent vokser alle babyer ulikt, så nå er det for sent å dobbeltsjekke termin, noen babyer vil være 1 kg, andre 1,5 (eller hva de nå er i uke 32 ;-)) og alt er like normalt. Men du kan jo sjekke hvor mye babyen din har vokst, mengde fostervann osv da hos privat UL. Når det gjelder magen som synker så varierer dette mye, hos noen synker den alt i uke 32-34, hos andre (som meg) ikke før pressriene starter ;-) Men tror snittet er rundt uke 36-38 for de fleste.

Skrevet

Min har sunket litt allerede.. Er førstegangs og er 35+0. Hvis du går inn på profilen min så ser du bilde som er tatt i dag, samt et bilde rett ved siden av som er tatt 32+ ettellerannet.

Skrevet

min har sunket nå den siste uken. så da blir det i uke 37 den sank her da.. :)

Skrevet

jeg er i uke 38+1 og ennå ikke sunket

Skrevet

Synes jeg leste i et gravidblad igår at magen er på sitt høyeste i uke 35. Men det er sikkert store variasjoner. Jeg synes jeg har hatt lav mage hele veien (iforhold til sist da).. Sikkert bare fordi jeg er endel dårligere trent ;p Kommer også helt ann på hvordan babyen ligger og da.

Skrevet

Første gang sank magen i uke 34, nå har den sunket litt, men føler fortsatt babyen ligger litt langt oppe....

Skrevet

Magen synker litt etter uke 36, men dette er fordi livmoren nettopp har vært på sitt høyeste. Når man tenker på at magen skal synke fordi babyen synker helt ned i bekkenet og evnt fester seg, skjer ikke det til alle.Spesielt flerg fødende kan oppleve at magen ikke synker fram mot fødsel.Er selv i uke 39 og den har ikke sunket...

Skrevet

jeg er i uke 38 og min mage har ikke sunket noe særlig enda... hodet ligger lant nede og er festet, men magen ser høy ut og jeg kjenner bena presse mot ribbena hele tida.

Skrevet

jeg er i uke 32 fått komentarer om at min har sunket litt

Skrevet

magen min har sunket nå siste uken er 34+4 i dag:)

Skrevet

Jeg har termin 3 juni, men har aldri båret magen høyt. Nå er hodet langt ned og festet så jeg slipper nok den leie følelsen av å ha magen oppunder ribbena.....

Skrevet

jeg er 8 dager på overtid, og magen min har ikke sunket noe særli.. men nå er ikke jeg så lang heller. så vet ikke om det har noe si, den stakkars bebisen fyller hele plassen mildt sagt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...