Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har brukt Daktacort-salve på såre rumper. fikk vite av hs idag at jenten min har fått et virus i magen som fører til løs mage som fører til sopp i rumpen som fører til væskende sår. fikk beskjed om å kjøpe nevnt salve men på den står det at den er til fotsopp og IKKE skal bukes på væskende sår.. syntes det var rart at hs anbefalt den, hun så sårene selv. andre med erfaring?

har ikke brukt den

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anyone? andre tips eventuellt?

Skrevet

Vesla mi var konstant sår de første 5 mnd hun levde og vi har forsøkt ALT!

Det med best effekt;

- Inotyol, brukes for åfå vekk det av det som ser ut som utslett og slikt, ligger også godt utenpå sårene siden den er veldig fet.

- zink blandet med vaselin, helbreder og lindrer med zink og vaselinen sørger for at tiss og bæsj støtes av.

-krystallfiolett og en av de to overnevnte. Bruk vattpinne til å ta på KF og legg et godt lag, også litt utenfor de såre områdene. Smør så salve utenpå dette.

-hydrokortison, kun en gang per dag, gjerne første skiftet for dagen. Dersom barnet virker plaget kan man bruke det 2 ggr per dag, men aldri siste bleien før leggetid...(vår erfaring i allefall)

- Luft, luft, luft luft og atter luft! For å lufte ekstra brukte vi tøybleieruten omslag en stund. Hadde bare gasklut brettet som en tykk bleie og body slik at vi kunne skifte og lufte med en eneste gang hun ble våt.

Innimellom la vi også gaskluten inni bleia og tok den ut når den ble våt, på den måten så luftet de tette bleiene også godt:)

Lykke til, det er grusomt når det står på men deeeeeilig når det er over!

Jo, og hopp over våtserviettene så mye som mulig,og dersom du må bruk Coop Xtra eller NatusanSuperPleie med salve(vet ikke om de finnes i Norge...)

Skrevet

Ah, glemte jo å svare om salven:p

Vi prøvde den men var ikke sånn kjempefornøyd med resultatet egentlig...

Men Embla hadde ikke sopp heller, så vidt vi vet.

Er forøvrig ikke alltid det som står på tube/flaske som er eneste korrekte bruk, kan fungere med andre innfallsvinkler enn felleskatalogen sin også:)

Skrevet

Hei:)

Jeg hare veldig billig og enkelt åd å komme med: POTETMEL!!

Det er det beste jeg noensinne har prøvd.kjempe bra for såre stumper og siden hun har veskende sår ...Potetmel roer ned huden og suger opp fuktighet! Prøv, du vil IKKE angre:) jeg prøvde alt,men ingenting hjalp,bortsett fra potetmel,er aldri rød mer:)

Skrevet

prøv ASELLI sårsalve den kan brukes på såre barnestumper. Er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Vesla her har hatt nett par runder med det samme. Det som viste seg åvære det mest effektive var god lufting og smøring med mandelolje når bleia skulle på. Mandelolje er desinfiserene og helende. Utrolig hvor fort sårene kom seg med denne kuren!

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...