jordbærsjokolade Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Vi skal gifte oss i september, min kjære kommer fra en svær katholsk familie(han har 5 søsken). To av søsknene hans (en søster og en bror) bor sammen med kjæresten sin som samboere. Som sagt så skal vi gifte oss, og plutselig er det blitt ett problem over hvem vi kan be. Han snakket med moren sin i dag og hun sa at hvis samboeren til søsteren kom til VÅRT bryllup så ville ikke faren til min samboer komme fordi han orker ikke å se datteren sin dele hotelrom med en hun ikke er gift med. De liker heller ikke samboeren til den andre sønnen og sier at vi ikke må be henne heller. Her bruker vi en masse penger på en stor fest for familiene våre så oppfører de seg på den måten, jeg syntes det er helt forkastelig og forferdelig dårlig gjort overfor min samboer som ikke har sett noen i familien sin på snart 2 år. Han er verden snilleste og vil bare gjøre alle til lags. Men så "truer" de altså med at de ikke kommer hvis den og den kommer. Hva ville dere gjort? Jeg har mest lyst til avlyse hele greia jeg!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Jeg hadde bedt alle.. og de som ikke vil komme.. vel.. synd for dem.. Mere mat og kaker til de som kommer.. Nei.. huff.. det er ikke så enkelt.. vet det er flere som sliter sånn.
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 dere kan ikke ta ansvar for dine svigerforeldres følelser... så dere får invitere de dere ønsker å så får de komme dem som vil :-)
lutefisk Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Har du sagt dette til dem? At de bør sette sånne tanker til side, ettersom det faktisk er bryllupsdagen deres det er snakk om? At det er meningen at de skal feire dere, og at dere alle er voksne mennesker? Blir helt oppgitt av sånne holdninger, jeg. (Barnslige holdninger, ikke religiøse.) Få samboeren din til å snakke med familien sin. Ble så sint på deres vegne! Lykke til, og håper ikke noen legger en demper på den store dagen deres.
jordbærsjokolade Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2007 Det er det jeg også mener, men forstår ham når han sier at han vil ha foreldrene sine der, vi kjenner jo ikke disse samboerne heller. Jeg personlig driter(unnskyld uttrykket) i svigerforeldrene når de oppfører seg på den måren og kunne gjerne aldri møtt de igjen, men de er jo tross alt foreldrene hans og han er glad i de. Det han gleder seg mest til (bortsett fra å bli gift med meg) er å se uttrykket til foreldrene når han blir gift.. Hvis foreldrene hans ikke kommer, kommer det til å bli en jævlig trist dag for samboeren min!
jordbærsjokolade Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har bare møtt de en gang ( de er irske og bor i irland) da besøkte vi de i to uker og vi måtte bo i separate rom ( det er ca to år siden og da var vi begge tretti(!!!) år). Jeg har ikke snakket med de siden. Men det er nytteløst, de er så låst i religionen og helligheten sin at det virkelig er umulig. Jeg blir bare så frustrert!! Takk for at du blir sint på våres vegne:)
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 skjønner det er veldig vanskelig. men de velger å ikke like at sønnen og dattera(?) sover på samme rom som sine samboere... de kan godt ikke like det, men kan ikke skylde at det verken deres eller de andre barnas skyld... det er svigeforeldrenes ansvar for hvordan de velger å reagere. de burde jo også tenke på hvor viktig denne dagen er for dere og se "mellom fingrene" på hva som skjer utenfor bryllupet :-) dere bestemmer!
jordbærsjokolade Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2007 Ja, det burde tenke på mye de sviger foreldrene mine, men de er bare så trangsynte (og dobbelmoralske), tror det er umulig å snakke med de. De liker meg, men jeg og kjæresten er jo også bare samboere foreløpig, og vi skal til og med ha barn FØR vi blir gift.. Grunnen til at de liker meg er fordi jeg har en utdannelse (som jeg ikke bruker og aldri kommer til å bruke) fordi min far var bonde for ca 100 år siden(på bygda i irland er visst det stort) og fordi jeg ikke skravlet så mye når jeg var der (fordi de er veldig vanskelig å forstå) og fordi vi har planlagt å gifte oss. De kommer aldri til å se mellom fingrene tror jeg
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Uff ikke enkelt!! Er det mulig at samboeren kan snakke med sine søsken, og at det evt. kan organiseres at samboerparene sover på hvert sitt rom de dagene foreldrene hans er i nærheten??? Hans søsken skjønner jo sikkert problemet de også, de har vell egne erfaringer?? Det er sikkert ikke mulig å forandre hans foreldres syn på saken og det er ikke noe hyggelig å lage masse bråk rett før et bryllup uansett hvor uenig man er. Jeg skjønner også veldig godt at han vil ha sine foreldre i bryllupet. Han bør snakke med sine søsken, problemet er sikkert ikke ukjent for dem heller???
jordbærsjokolade Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2007 Han har akkurat snakket med søsteren sin og spurt pent om ikke de kan ordne opp seg i mellom, først så sa hun at ja, det skulle de og alt var i orden, men så ringte hun opp igjen og sa at hun hadde avbestillt turen..herregud så mye drama, men hun skulle snakke med moren sin da. Samboeren til broren er visst splitte pine gal, så for min del gjør det ikke noe at hun ikke kommer (truer folk med kniv under sin egen sønns dåp??!!), broren sa selv at han ikke kunne ta henne med fordi hun var altfor gal. Det som irriterer meg er at foreldrene hans virkelig tror at de skal ha noe som helst makt over VÅRT bryllup som VI betaler for.. Men nå har vi sendt ballen over til de, så får de ordne opp selv og ikke plage oss med sine uenigheter..
vipa67 Skrevet 2. mai 2007 #11 Skrevet 2. mai 2007 IKKE AVLYSE BRYLLUPET... dette er DERES bryllup og DERE bestemmer kem der vil be..klarer de itte å godta dette og velger da og avlyse reisen til dere..SO BE IT!! Jeg forstår at dette er veldig leit for dere og spasielt din mann men kan de itte godta det dere har bestemt så får de være såpass voksne at de kjem fordi sønnen ska gifte seg og glede seg over det og legge tilside sine meninger og uenigheter heime og komme-PRONTO..klarer de itte det så får de være heime..helt enig-forkastelig er det,slik de oppfører seg!!Det er tross alt itte dem som er i fokus her-DET ER DERE TO!! Jeg ønsker der til lykke med den store dagen..må den bli slik dere ønsker at den ska bli..(O";) (O";)
jordbærsjokolade Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. mai 2007 Nå virker det som om det ordner seg, søsteren og samboeren skal visst også gifte seg (??!!), og det før bryllupet vårt. Bare sånn fort og galt på et kontor, så da er det jo greit at de deler hotellrom for foreldrene. Samboern min har uansett sagt nå at de får ordne opp seg i mellom og ikke blande oss i hva de kommer frem til. Vi ønsker ikke at bryllupet vårt skal starte en enorm familiefeide så vi velger å lukke ører, øyne og munn vi, så får det gjøre hva de vil selv:) Tusen takk for engasjementet dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå