*We68* Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 min mor ringte meg i dag å fortalte hun hadde fått høre av bekjente at det var ikke bare å ringe etter sykebil om man fikk rier. De hadde gått bort fra det, man måtte kjøre selv nå??? herlighet sa jeg, jeg er alene hjemme og kan jo ikke kjøre alene med rier da. Og hvem vil kjøre en fødende med noen minutters mellomrom selv til føden? skulle spørre legen min i dag ,men har vist kommet i ammetåken skikkelig for tiden, for jeg glemte å spørre om det jeg skulle spørre om " som vanlig" :-) Noen som vet?
mor til snart 3:o) FØDEKLAR:) Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 her jeg bor får vi sykebil, men d kan jo være fordi det tar nesten 2 timer til sykehuset?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Jeg bruker litt over en time til sykehuset og må ta taxi. Fikk drosjerekvisisjon fra jordmor slik at jeg bare skal betale egenandel.
*We68* Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2007 her er det en time til sykehuset. Hvor skal jeg spørre om dette da? trygdekontoret eller legen? ringer jeg 113 og har 4 minutter mellom riene så kommer de vel å henter meg? eller 7 minutter mellom også da.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Hvis det er såpass så vil jeg tro at de tar deg med. Men jordmor sa at de helst så at vi tok taxi eller fikk noen til å kjøre. Var litt bekymret for turen, ettersom vi bor såpass langt unna sykehuset og vi ikke har bil. Tror det er legen din eller jm som skriver slik rekvisisjon, ring ned på legekontoret og hør i morgen da vel:)
*We68* Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2007 legger det inn på alarm på mobeilen så jeg husker det :-)
mari~m/ lillebror. Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 synest dette høres rart ut jeg, om dere har lang vei til sykehuset. her jeg bor tar det ca 1,5 time inkl ferge og vi må ta sykebil, selv om vi tror vi kan kjøre selv, dette fordi de er redd fødselen skal utvikle seg fort, de har også alltid med jordmor. skulle likt og sett den taxi sjoføren som ville kjøre ei fødande til sjukehuset her.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Men når du har lang vei til sykehuset, venter du vel uansett ikke til i siste liten med å starte til sykehuset - eller hva er beskjeden fra jordmor? Da jeg bodde 2&1/2 time fra sykehuset, var beskjeden at vi skulle ta kontakt med en gang fødselen satte igang, og ville bli sendt med ambulansefly eller ambulanse dersom flyet ikke var opptatt der og da. Nå bor vi en hel del nærmere, men her forventes det at man kjører selv inn til sykehuset i privatbil eller taxi, selv med en times vei. Vil ikke anbefale deg å vente hjemme lengst mulig for å få ambulanse, er ikke noe behagelig å sitte eller ligge i en bil i fart når man har rier, og selv om folk har gjort det før, og fortsatt gjør det, kan jeg ikke tro at drømmen er å føde i en heller.. Men kanskje rutinene er annerledes der du bor.
MTMT Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 jeg har lang vei til sykehuset. Vi har planlagt å kjøre inn selv slik vi gjorde med vårt første barn. Det gikk veldig fint. MEN dersom vi underveis merker at dette kommer til å gå fort så får vi selvfølgelig ambulansen til å møte oss på veien. De kan ikke nekte å komme dersom fødselen er skikkelig igang å det er fare for at du ikke når frem i tide. Men det er jo ingenting i veien for å kjøre selv dersom du tror du rekker inn.
*We68* Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. mai 2007 jeg legger iallefall ikke ut på en times kjøring alene i bil med rier. mannen min er på arbeid og skjer det før han kommer hjem så er jeg alene. første gang kjørte jeg selv, andre gang dro jeg med sykebil uten spørsmål, men ikke så tette rier en gang, stoppet opp og hjemsendt, og sendt med sykebil igjen. 3 gang så tok jeg sykebil, men den gangen fikk jeg ikke sykebilen uten at jeg ringte legen først, enda det var kun 2 år siden sist jeg hadde reist slik. og jeg fortalte sykebilen at jeg hadde kun et par minutter mellom riene(startet slik altså). men dette er 16 år siden, og jeg lurte bare på om det var nye regler for noe da siden mora mi hadde blitt fortalt dette og bekymret seg over meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå