*Angelface* Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Kan jeg male gangen hjemme? Isåfall, hvilken type maling...?
Gjest MMJ Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Nei, det ville jeg aldri gjort! Det finnes masker, men porene dine tar opp løsemidler like godt. Det er løsemidler i både vannmaling og oljemaling. Det der får typen din gjøre eller en venn
Singelmamma og banden Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 De anbefaler ikke oljebaserte produkter, men vannbaserte skal gå greit :-)
Rød Skogfrue Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Jordmor sa til meg at jeg kunne male. Man bør sørge for god lufting helt tiden og ta seg en pause i frisk luft innimellom. I tillegg syntes jeg selv det var greit å ha på et par engangshansker el..
Gjest MMJ Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Vannbasert maling er jo det VÆRSTE! Har jobbet i flere år som verneombud, og kan en del om løsningsmidler. Vannbassert maling lukter man ikke, men de gasser LENGE, olje maling lukter veldig, men når lukta er borte er så og si løsningsmidlene også borte. Klart malingsprodusentene sier det ikke er farlig. Men jeg har selv jobbet med målings-utstyr som sier det ER farlig. SKAL du male, kjøp deg en maske og har FULL gjennomtrekk!! Det er ikke for ingenting man SKAL vente 6 uker før man legger en baby i et nymalt rom.
fox`y Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 jeg malte gangen me 1 mann 3 uker før termin.. d gikk helt greit d..luftet godt når jeg holdt på, å tok ofte pauser...
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Malingsprodusentene hadde vel sagt det om det var farlig. De vil vel ikke ha søksmål mot seg da! Dessuten er det forskjell på å stå med hodet oppi malingsbøtta og å ha et rom som det er gjennomtrekk i! Ring Jotun, vet det er mange som har gjort det... Skjønner ikke hvordan jeg kan være såkaldt "normal" mamma og pappa beisa huset mens mamma var gravid, og malte alle romene i nyhuset...
Gjest MMJ Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Det går som oftest "greitt" vett du, det gjelder ved røyking, drikking og alt under svangerskap. Men det betyr jo ikke at man BURDE gjøre det.
Februarnurk Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Jeg ville aldi stolt på Jotun. Der jobber jo menigmann. Alle som jobber der har vel ikke like god peiling på alt. Jeg ville aldri ha malt når jeg var gravid. Hvorfor ta sjansen?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #11 Skrevet 2. mai 2007 Det er jo noe med at man ikke skal være så jævla kynisk.. Må for guds skyld ikke stole på noe produsenten sier..
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. mai 2007 #12 Skrevet 3. mai 2007 Hadde ikke gjort d, ser ikkje vitsen i å ta risikoen. Syens at d e like ille, som å ta seg et glass vin eller ta seg en røyk i ny og ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå