Gå til innhold

ka syns dere heilt ærligt om dette navnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

taegan utalles tigan... er ikkje heilt sikker.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt spesielt navn i Norge kanskje..........men det er slettes ikke stygt da:)

Bare litt ukjent....for meg i hvertfall!

Skrevet

hmmm synes det var litt for utenlansk og spesielt om babyen skal vokse opp i Norge.

Skrevet

hm. Litt spesielt kanskje. Falt vel ikke for det!

Skrevet

eg syns det er fint. ser for meg en nyydelig liten gutt med mørkt hår og store øyner :)

Skrevet

Synes det er et okej navn hvis en av dere er f.eks engelske. Men litt rart kanskje hvis dere begge er norske og bor i Norge. Men det er nå bare min mening da...

Skrevet

Synes det var kjempe fint!!! Men jeg trodde det var et jente navn..Bring oss på det rene her; er det jente- eller gutte navn?

Skrevet

helt ærlig så synes ikke jeg noe om navn som må staves for at man skal skrive det riktig - synes enkle, norske navn er det fineste. Og ikke minst det greieste for barnet - jeg har selv et navn som "alle" staver feil og vet hvor utrolig irriterende det er (og hvor flaut det var da jeg var liten). Så jeg ville styrt unna slike navn. Tenk også på hvordan det klinger med etternavnet også.

Men jeg synes det er viktigere at dere velger et navn som dere synes passer bra og er fornøyd med enn hva alle andre synes da.

Skrevet

det er et unisex navn for dei som lurte på det.. liker navnet kjempe godt men når både eg og faren er norske så kan det bli litt rart.. vi har begge norsk/engelsk altså dei er navn som brukes over hele verden.. eg og har eit navn som alle staver feil for eg skriver det på den mest avanserte måten kan det virke som alle skriver det jo feil, men for meg er min måte den eneste rette.. eg heite Cathrine og samboren heiter David for dei som lure på det.

Skrevet

jeg likte det ikke...

Skrevet

jeg ville heller valgt et navn som man slipper å stave hele tida. og jeg ville absolutt valgt et navn som ikke gjør folk usikre på om man har med en jente eller en gutt å gjøre. har en kompis med et sært navn som ingen vet om er gutt eller jente - TIDE, heter han - og han har punkt 1. alltid syntes at det var slitsomt å ha et navn som han må gjenta ti ganger før folk aksepterer det og punkt 2. opplevd at folk tror han er en jente og f.eks. har plassert ham på gruppe ut fra det. ikke særlig kult når du går på barneskolen og ungdomsskolen...

Skrevet

Nei, nei, nei. Hvorfor velge et navn ingen vil forstå eller stave på norsk? Det er vel i Norge dere regner med å bo?

Skrevet

jeg syntes d var fint jeg:) men som gutte navn..

Skrevet

tja hvis faren er utenlansk kansje,ser for meg en mørk gutt da :)

men hvis du ikke falt pladask for navnet ville jeg ikke tatt det,siden du sa du var usikker...:) det er jo litt spesielt da..

Skrevet

syns det er flott at dere svarer ,men dere har ikkje gjort meg så mykje klokere vi har noen "vanlige" navn som vi liker men dette navnet vipper vi på for alle desse grunnen som dere gir.. he he..

Skrevet

..vært greit om dere hadde aner i england,ikke ellers:o) da vil ha få mangt et spørsmål om en av dere foreldre er utlendinger tror jeg

Skrevet

Jeg tror at barnet vil få mange spørsmål om hvordan navnet staves, og det kommer til å bli uttalt på flere forskjellige måter.

Tror nok at hvis dere stort sett skal holde dere i Norge ville jeg valgt et navn som, selv om det er internasjonalt, klinger bedre på norsk.

Men, til syvende og sist er det dere som bestemmer!

Skrevet

Jeg synes det er fint (for gutt, ikke jente). Ville ikke valgt det selv, men det er fordi vi har et vanskelig etternavn og derfor har valgt vanlige norske navn til ungene våres.

Men jeg må ærlig si at jeg ser for meg en mørk (eller hvertfall utenlandsk) gutt når jeg tenker på dette navnet, og ikke en blond norsk viking ;-))

En av bestekameratene til sønnen min heter Tijan (uttales noe som Ti-tsjan), syntes det var nokså spesielt da jeg først hørte det og hadde jo ikke peiling på hvordan det skulle skrives, men det har blitt helt vanlig nå og barna i klassen synes det er et helt vanlig navn, de har jo kjent Tijan 'hele' livet :-)

Men dette er en gutt med norsk mor og afrikansk far, han er mørk altså, kanskje derfor jeg også tenker på en Taegan som mørk :-))

Når det gjelder navn som må staves og alle her inne som mener at man bør gi et barn et vanlig norsk navn fordi dere bor her.

Jeg er opprinnelig fra Nederland og har et helt vanlig enkelt og kjedelig nederlandsk fornavn, som plutselig ikke var så lett lenger når jeg flytta til Norge. Hadde et litt spesielt etternavn, men giftet meg med en mann med et av de mest vanlige nederlandske etternavn som finnes, var veldig glad for det, synes det var så greit å få et etternavn som alle kunne stave... så flytta vi til Norge og her må vi stave navnene våres både 5 og 10 ganger, og fortsatt klarer folk å skrive det feil ;-)))

Så man vet ALDRI hvor barnet havner, og om det er så lett med det navnet det har.

Hvis Teagan flytter til USA som voksen blir han mor og far veldig takknemlig at han heter Teagan og ikke Odd Christian, bare tenk på det da ;-))) hehehe...

Forresten så heter en av våres gutter Eskil, trodde det skulle være 'enkelt og greit', men du kan tro det er mange nordmenn som klarer å skrive det feil :-(( (og vår Marthe må også alltid si "marthe MED h"). Hvis du tenker sånn er det jo fort 'noe' med nesten alle navn.

Så et norskt navn garanterer ikke at barnet skal få gå gjennom livet uten navne-staving, uansett om det blir boende her i landet eller ikke.

Cathy, jeg ville valgt Taegan hvis dere begge 2 liker det og dere føler det passer til etternavnet.

Klart du håper at alle liker det, men når Taegan feirer 1års dagen så er det ingen som synes det er 'rart' lenger... da er han Taegan og hadde aldri kunne vært en Ole :-)))

Lykke til med navnevalget!

Vi har allerede bestemt oss for navnet til den lille prinsessa vi venter i september!

Blir et navn som det skal mye til for at det skal staves feil, både i Norge og Nederland... men verre blir det kanskje om hu velger å flytte til andre siden av jordkloden ;-)

Skrevet

Jeg synes ikke det var så fint! men det skal ikke bety at du ikke synes det! :)

Lykke til med navnvalget.. du bestemmer deg nok til slutt! klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...