2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Finner jo ingen overtidstraader lenger... har alle pluttselig foedt utenom meeeeg? aesj...jeg har en moekkadag...og ungen min beveger seg jo fortsatt nesten ikke....saa jeg klarer liksom ikke tenke paa noe annet. Jeg veit de sa at jeg kunne komme inn aa sjekke hver dag om jeg ville...men...det er da litt smaahysterisk, naar han tydeligvis har det fint der inne. hadde jeg bodd tett i tett med sykehuset hadde det jo vaert greit aa stikke innom bare for aa faa sove bedre, men det er et stykke til sykehuset og det er saa vondt aa kjoere bil! magen blir helt i klemme syns jeg. hvordan er babyene til dere andre paa overtid? kjenner dere mye liv?
gledeseg:) Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Hei og hopp!!! Du er ikke alene, snuppa!!=) Så kjedelig at du har det slik nå på slutten da? Er det ingenting babyen reagerer på? Huff, er ikke noe koselig å gå slik å lure, altså... Var selv inne til en sjekk på mandag for a se at alt fremdeles står bra til med den lille... Føler meg liksom litt ekstra bekymret nå som vi har bikket over termindatoen...Nurket her er ikke så veldig aktivt, men flytter da litt på rumpa i ny og ne slik at jeg får se at jeg har en alien i magen;p og så elske h*n at jeg dusjer, tydeligvis, for da er det mer liv en ellers=) Vi får håpe på fullmånen i natt!!! men ikke før i natt altså, for sambo må se champions league i kveld;p Lykke til!!
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2007 hehehe ja, du maa ikke finne paa aa foede mens det er fotballkamp! nei...det er ikke stort han reagerer paa gitt. kan dytte aa dulte, drikke kaldt vann og styre paa uten at han gidder aa gi saa mye som en liten ting tilbake. i gaar spiste jeg saa mye sjokoladekake (var i bursdag) og drakk masse og selv ikke da ville han roere seg, saa da ringte jeg foeden. Heldivis var jo alt bare flott med han der inne....men jeg blir jo helt rar av aa gaa rundt her aa haape paa bevegelse. naa har jeg jo time til overtidskontroll tirsdag i neste uke med ultralyd og saann...og haaper bare inderlig noe skjer av seg selv snart. naar har du time til overtidskontroll? ja, men tenker mere paa om alt virker som det skal naa paa overtid gitt....
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2007 har du mye kynnere og saant du da gledeseg:)?
gledeseg:) Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Nope, fotball er viktig, he, he!! Men så kjedelig da... Får håpe han har like godt sovehjerte når han kommer ut da=) Er ikke morkaka di som ligger i veien da, at det er derfor du ikke kjenner så mye? var det her en liten stund hvertfall...Hvor langt unna sykehuset bor du da? Legen ringte føden idag, så jeg fikk time 11mai, og det er jo 13 dager over termin, så hvis jeg må bruke den reiser jeg ikke hjem uten en baby!!!! skjønner ikke helt hvorfor de er så steile på disse 14 dagene, jeg... Det gjør ikke legne min heller, syns vi må stå på krava og forlange å bli satt i gang før dersom det er noen omstendigheter som tilsier det... Er jo ikke bra å gå og være bekymret konstant heller...
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2007 nei det er jo ikke det. vi kommer jo til aa vaere helt utslitte naar ungen endelig kommer. ifoelge jordmor saa ligger morkaka bak mot ryggen min. jeg tviler paa at den kan ha flyttet seg stort, for det er saa trangt inni magen min at jeg kan ikke sette fingeren noe sted uten aa treffe baby. det verste er at han fortsetter aa vokse og er naa kommet over det groenne paa sf-skjema...hjelpes....heheheh men det skal jeg ikke tenke paa en gang har jeg bestemt meg for. bare han har det bra saa faar han bare bli stor. greier vell aa presse han ut uansett haaper jeg.
gledeseg:) Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Fikk høre her om dagen at de ikke vokser så mye mer, jeg, fordi morkaka får nedsatt funksjon? Slo meg veldig til ro med det, vil jo ikke ha noen megababy;p Kanskje babyen din bare er rolig fordi han planlegger å komme hvert øyeblikk og samler krefter til den harde ferden? Lov å håpe=) Her kommer kynnerne som perler på en snor, og nå begynner de å bli mer regelmessige og vonde oxo, så håper ikke det er lenge igjen... Har et litt små-ekkelt spm om slim og slikt litt lenger ned på siden forresten... legen min sa i dag at alt tyder på at det er noe på gang, men tørr liksom ikke håpe helt enda... hører jo om de som går med masrier i evigheter før det skjer noe... hvor i verden skal du føde da? Håper ikke vi må gå like lenge som stakkars Maria, men nå settes vel hun igang på fredag? ikke så altfor lenge til det, men lenge nok, stakkars=)
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2007 jeg har hatt en del kynnere de siste par dagene, foer det hadde jeg ingen ting. Men haaper jo de skal utvikle seg til noe etterhvert da. jeg har merka at mengden utflod har oekt...skikkelig guffent, men er ikke noe blodig eller saerlig slimete, saa min slimpropp sitter nok enda. ja, det er jo mange som har masrier kjempelenge og ikke faar noe igjen for det, blir bare utslitte. men det syns jeg vi overtidsjenter burde spares for. vi har da nok aa tenke paa! Jeg skal foede i Mo i Rana jeg. du da? ja, huff, det kan ikke vaere goey. merker jo at humoeret synker litt for hver dag som gaar og jeg er jo bare 3 dager over. men heldivis er det jo naerme slutten for oss alle naar vi tenker oss om. innen 2 uker er vi jo stolte mammaer vi 2 ihvertfall.
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2007 det med morkaka og nedsatt funksjon hadde jeg ogsaa hoert, men min vokser uten tvil! :S legger paa meg et halvt kilo i uka, og sf-maalene som hele veien laa midt paa har naa steget himmelhoeyt! men naa er jeg lita selv da, saa det er jo litt begrenset med plass i utgangspunktet for han, saa da maa han vell bare vokse den ene veien det ikke er noe som stopper...nemmlig rett ut.
gledeseg:) Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Hadde de bare bidratt til noe i det minste så=) Har hatt kynnnere siden før jul, og regnet egentlig at jeg måtte være ganske moden nå, men den gang ei=( derfor legen herja slik med meg på mandag.. og nå er kynnerne på vei til noe mer hvertfall, så får satse alt jeg har på fullmånen..Har hatt 3 kjappe mindre behagelige nå de siste 20 min, så ett eller annet er det.. Ikke det at jeg egentlig aner hva forskjellen på kynnere og masrier er for noe enda, men... håper jo=) Slimproppen min er borte nå, ingen tvil lenger!!! men den er det jo mange som mister den flere uker før... Men har trua på at det er legen sin fortjeneste, altså...har vært blodig siden jeg var der.. yeak.. rart hva vi får oss til å skrive og meddele her inne egentlig;p Syns noen kunne sendt oss litt fødestøv, jeg=) Skal føde i Oslo, på Ullevål.. Blir spennende å se hvem som kommer først;p Snakket jo litt med ACH79, for hun hadde termin samme dag som meg, men nå ligger hun på føden gitt, heldiggrisen=)
gledeseg:) Skrevet 2. mai 2007 #11 Skrevet 2. mai 2007 Fortsetter å legge på meg jeg oxo, men merker at det må være mye vann.. Baby; slutt å vokse, he,he... hvor høyt sf-mål har du da?
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2007 krysset ligger paa mellom 37 og 38...saa litt over det groenne. man ser ikke meg for bare mage for tiden. ser virkelig helt underlig ut! Saa heldig du er som har noe som virkelig kjennes litt da. mine bare strammer litt om magen og det er alt. Jeg tenkte aa spoerre jordmor om hun kunne roeske litt der oppi i dag...men naar jeg laa der paa benken saa turte jeg ikke spoerre. angrer saannn naa...hun hadde jo sikkert gjort det om jeg hadde spurt. heheh ja, vi deler virkelig intime detaljer gitt! utrolig komisk egentlig. hvis noen hadde fortalt meg for 1 aar siden at jeg ville sitte aa skrive om hva jeg finner i trusa paa internett hadde jeg nok ledd godt.
gledeseg:) Skrevet 2. mai 2007 #13 Skrevet 2. mai 2007 Får håpe det er mye fostervann og ikke bare baby da=) selvom det sikkert hadde gått greit uansett...Kan du ikke få en ekstra UL med vekstestimering da? Trodde det var ganske vanlig, jeg, hvis man gikk over og hadde høye SF-mål? er jo måte på hva man skal bekymre seg for!! Når skal du til jordmor igjen da? Du får be om det da, eller hvis du reiser inn på sykehuset en tur!! Det er desidert det verste jeg har vært med på, men har inntrykk av nå at det absolutt var verdt det=) kroppen kan ikke drive å lure meg slik;p Syns det er skikkelig humor jeg, hvor meddelsomme vi blir.. Har liksom ikke giddi å lese disse innleggene om slimproppen og sliming og slit tidligere. Men nå angrer jeg som en bikkje og driver og spør og graver selv... Nice...Hadde sambo sett alt dette hadde han fått hetta!! vil helst ikke vite alt det ekle, han;p
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. mai 2007 hehehe, ja jeg har ikke fortalt gubben saa mye om alt dette jeg heller. tror han er fornoeyd med aa vite at det skal komme en baby ut alt det andre er mindre viktig. jeg har time til overtidskontroll tirsdag neste uke, og da tror jeg jordmor sa jeg ville faa ultralyd, men er ikke helt sikker. for aa se om at alt er som det skal. jeg tror ikke jeg har saa mye fostervann, men jeg veit jo ikke da. men syns liksom det er saa mye baby der inne....han er liksom over alt. snodig. hahah hva er ditt sf-maal? Men jeg er vell egentlig ikke saa bekymra for stoerrelsen hans enda, selv om det naa begynner aa bli litt vel hoeyt detta sf-maalet syns jeg. det gaar bra enda. ja, problemet er at jeg vil saa gjerne, men saa toerr jeg ikke be om det da...kjenner jeg blir litt sjenert bare ved tanken paa aa be om det. vil liksom ikke be noen presse fingrene sine oppi meg...det er jo neppe det flotteste de gjoer! heheh huff... det er sikkert dumt aa tenke saann, men det blir nok til at jeg bare venter og venter og haaper noen vil spoerre meg om jeg oensker det... ogsaa kommer jeg til aa angre etterpaa.
gledeseg:) Skrevet 2. mai 2007 #15 Skrevet 2. mai 2007 Kommer tilbake, må i butikken og fikse middag til kampen... etterlyser deg sener, jeg=)
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 2. mai 2007 gjoer det! koser meg med pizza imens jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå