Ane** Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Noen som vet? Leste i "hoppe trampoline"tråden og flere steder nevnt risikoen ved at morkaka løsner... Hva skjer hvis den løsner?? Noen som vet? Aldri tenkt over det som noe som "kan skje" engang jeg...
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Da vil en begynne å styrtblø (mest sannsynlig) og få store magesmerter. Om mye av den løsner så vil heller ikke babyen få noe oksygen og dermed dø. Alvorlig med andre ord...
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 ps, dette er en av grunnene til at man ALLTID skal kontakte lege/jordmor/føden dersom man får blødninger og/eller sterke magesmerter mot slutten av svangerskapet! Snakker da så klart ikke om blodblandet slim og bitte små blødninger, men skikkelig blødninger.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Tror man regelrett bør legge seg ned og få ambulanse til føden så raskt som mulig.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Man blør noe helt forferdelig, ringer ambulanse og håper på det beste:) Ikke å anbefale, men det gikk bra hos oss. (BLe hastekeisersnitt.)
--nr 2 i mai-- Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Jeg hadde begynnende morkakeløsning forrige gang, det gjorde sykt vondt, kunne ikke ta på magen uten at det gjorde vondt. Men jeg blødde ikke noe, men ringte legevakta og fikk beskjed om å komme med en gang. Lå til observasjon en stund før de bestemte keisersnitt, selvom de ikke var helt sikkre på at det var dette det var... Men da de fikk ut morkaka var det blodansamling bak den, så den hadde begynt å løsne. Med andre ord, gjelder det slike ting, tar de ingen kjangser....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå