♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Ikke at det i hovedsak er min sak men: jeg og sambo møtte noen kjente i går som også venter barn. Vi ligger ganske likt, men vi spurte igjen når terminen deres var.. De svarte med: vet ikke helt. Vi bare. øh? vet ikke? gir de f?? Men så får vi høre at de først fikk termin 23.mai, så 21.juni og så 23.juli. Herregud hva er det for noe?? Og gi 3 forskjellige terminer?? De aner da ikke om bebisen kommer om 3 uker eller 3 mnd.. Og dersom terminen er juni så er det gasnke vesentlig at de ikke går en mnd over tiden.. Blir helt sjokkert jeg, jeg hadde fått helt anfall dersom jeg ikke viste når Joakim skulle kommet. Jeg fikk så vondt av henne, ikke nok med frustrasjonen over å ikke helt sikkert vite når bebisen din kommer, men å vite at sykehusene kan surre så fælt, disse sykehusene som liksom skal ta imot barnet ditt og sørge for at alt går bra med både mor og barn!??
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Da tror jeg enten at det er de selv som roter og surrer, eller at de ikke vil si det. Når man regner termin etter siste mens kan det bli ganske unøyaktig, særlig hvis moren er usikker eller i det hele tatt ikke vet når hun hadde siste mens. Men når man gjør en ultralyd i cirka uke 18 så kan de se temmelig nøyaktig hvor gammelt fosteret er. Dette kommer av at fram til uke 18 er de fleste fostre like store og like mye utviklet. Variasjonene kommer etter uke 18. Hva som er grunnen til hennes mange terminer vet jeg ikke, men vi får håpe hun får undersøkt seg ordentlig og at alt går som det skal med babyen dems. Men jeg er enig med deg i at jeg hadde IKKE kunnet godta å ikke vite i det hele tatt når min baby skulle komme.....og det er helt riktig at det er viktig i forhold til å vurdere overtidighet etc. Det er jo nettopp en av hovedmålene med ordinær ultralyd.
ennaH Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Denne signerer jeg. Man skal gå ut fra ultralydtermin, og ikke egne beregninger/leges beregninger ut fra sist menstruasjon. Det regnes som _foreløpig_ termin, fram til termin settes ved ultralyd. Jeg tror rett og slett ikke på at hun har fått satt tre terminer med så stort mellomrom ved hjelp av ultralyd.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Høres ikke så bra ut det der. Jeg har opplevd noe lignende da jeg var gravid med førstemann. Han var ikke planlagt, og jeg skjønte ikke at jeg var gravid før jeg var tre måneder på vei. Hadde blødninger som lignet på mens og var i helt normal form. Menstermin ble derfor 17.august. Legen mente at livmora var for stor til at terminen kunne stemme, men sendte meg ikke til UL tidligere. Da jeg var inne til ordinær UL, viste det seg at jeg var kommet så langt at de ikke kunne fastslå termin nøyaktig. Da ble terminen satt til 17.juli. Gutten vår kom 24.juni, og de mente han var fullbåren........ Siden det var første svangerskap og første fødsel, klarte jeg ikke helt å skjønne at det var grunn til uro. Nå i ettertid, ser jeg jo at jeg hadde stått på mye mer selv for å finne ut av ting. Heldigvis gikk alt bra da!
Annika & Smulen Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Har også en vennine som har fått veldig forskjellige termindatoer, etter mens har hun en mnd, etter første UL en mnd etter dette, og siden det var så stort sprik fikk hun ny ul-time. Da satte de henne ennå en mnd tilbake. Hun skal nå etter denne terminen gå gravid 11 mnd, ble altså gravid etter at hun testet positivt, og sykmeldt for ekstrem-svangerskapskvalme før hun ble gravid..... Synes det er rart sykehuset ikke følger opp iforhold til for liten vekst eller annet, for det er helt fortvilende for henne å ikke vite hva hun skal forholde seg til. Hun har blitt ganske stor, så den mens-terminen stemmer nok riktigst, og hun går selv ut i fra denne. Men hun vet jo ikke når hun er på overtid, og det er jo viktig å vite da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå