Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke begge deler?? eller skal det være enten eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har hatt malt i mme til lillegutt hele veien. Skal på apoteket å kjøpe miniform i dag, hadde tenkt å bruke begge deler iallefall.

Skrevet

Jeg brukte begge deler. Men ville ikke brukt minifom, hvis det ikke er mye luft

Skrevet

Hvorfor ikke miniform? Er det noe galt med det?

Skrevet

Det er mye luft. Jeg har ventet og ventet med å kjøpe det. Men i dag var jeg på 6 ukers kontroll, og snakket med helsesøster ang miniform( altså etter den avisartikkelen). Hun sa de ikke hadde fått non beskjed om at de IKKE skulle anbefale. Hun mente det var trygt. Hadde vært brukt i mange år... Så fikk klarsignal.

Skrevet

hei!

jeg skulle kjøpe minifom i dag på apoteket, de anbefalte ikke dette lenger, det hadde ett stoff i seg som ikke var bra for de små.... så jeg kjøpte ikke jeg da. men kan da ik være så skadelig siden "alle" har brukt det til nå.

det hadde visst kommet oppslag om det til apoteket i forrige uke, så var helt nytt. nå husker jeg ikke hva det var hun kalte det stoffet som vistnok ikke skulle være bra.

det er det for vondt i magen til den lille ikke sant?

men malt, er det og bra for magen?

Skrevet

Jeg kjøpte det etter råd fra lege, fordi tobias hadde kolikk, og fikk ikke ut luft skikkelig

Skrevet

Merkelig.. De sa ikke noe om det på apoteket jeg var på. Og helsestasjonen hadde ikke fått noe skriv. Det bør jo være like rutiner.

Skrevet

Det var et langt innlegg om Minifom og spebarn i en avis for en stund siden, det ble anbefalt å ikke gi barna Minifom. Men nå husker jeg selvfølgelig ikke hvorfor, det var en del innlegg om det her også, kanskje noen andre husker?

Skrevet

Det går gjerne litt tregt innen kommunal sektor. Apotekene får alltid tidligere beskjed, eller er flinkere å oppdatere seg, om slike ting enn leger og helsestasjoner.

Legemiddelverket skriver imidlertid "Inntil mer informasjon foreligger, fraråder derfor Legemiddelverket ukritisk og langvarig bruk (over uker, der nytten ikke overstiger en mulig risiko)...."

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____23532.aspx

Skrevet

Shit.. Da får jeg bare droppe det da.. *ringe kiropraktor i morgen*

Skrevet

Da har jeg vært på apoteket. De sa bare at jeg ikke måtte bruke det over lengre tid, og om det ikke virket innen 2-3 dager så måtte vi ta kontakt med lege. Ellers så var det ikke noe "fare".

Har gitt småen første dose nå. Litt usikker på om det kan virke på første dose, men småen ligger i vogga si å putler litt for seg selv... Ingen hyyylskriking... Dette var litt uvandt..

Han prompet voldsomt menst jeg matet han da, så tydlig at det kom en del luft ut. fikk ikke opp mer rap enn det som vi har brukt å få ut da, bare et par litt store. Men han virker iallefall litt mer tilfreds enn vanlig:D

Skrevet

Jeg vet det er mange som har hatt positiv erfaring med å løse luftimagen problemene med fenikkel te, fenikkel kapsler eller ammete. Hvis du vil prøve noen andre alternativer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...