Gå til innhold

Hjelp!!! han sover så dårlig på natta!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten er nå over 7 mnd og har vært sånn siden han ble 3 mnd...

Begynner nå å nå grensene mine av hva jeg klarer å være våken på natta. han våkner som regel kl 23 og holder det gående til ca 04! han er ikke våken da hele tida men våkner stadig vekk.. drikker ikke mye melk da så sult kan det ikke være.. roer seg som regel når vi tar han over i senga vår men sover ikke veldig bra da heller... han sover på eget rom og får 2 måltider grøt på dagen + litt middag og melk innimellom... noen som vet hvorfor han er sånn??? han sover 3 ganger på dagen, som regel bare 30 min om gangen. og jeg passer på å ikke legge han etter kl 16. legger han for kvelden kl 19. håper noen har noen erfaringer å dele eller noen tips til en sliten mor;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å legge han litt senere? Gutten min er 7 1/2 mnd, og legger seg ca. halv ni. får mat litt før 20, skifter bleie og får nattpysj, og så får han en liten flaske. Legger han halv ni, og så sover han hele natten, til ni neste morgen. Dette har fungert her siden han var fem mnd.

Skrevet

Takk for svar:) flere??

Skrevet

Kan det være at han har behov for mer fast føde...? Lillegutt her i huset fikk bedre søvnmønster da vi gikk over fra mm til fast føde. Han er 6 mnd og får tre grøtmåltider (frokost, lunsj og kveldsmat) pluss middag. Sammen med grøten får han også frukt, enten fruktpure eller banan. Han får mm til hverte måltid, også.

Nå sover han godt om natta, og sover fra kl 19.30-06.30. Tidligere var han våken 3-4 ganger pr natt for å spise, noe som var slitsomt både for han og meg. På dagtid sover han også bedre nå.

Kan være verdt å prøve med flere måltider eventuelt øke mengden pr måltid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...