Gå til innhold

Fører dere sparkeskjema?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått noe slikt jeg, og godt er det så rolig som den lille snuppa mi er blitt, da hadde jeg vel dødd av bekymring. Trodde sparkeskjema bare var noe man skulle føre hvis noe var galt, men så ser det ut som om mange får det helt automatisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk det tildelt på ultralyd i uke 19, skulle begynne i uke 28, er i uke 30 nå, har ikke ført det nei, har sett litt på det, men jeg har en veeeldig rolig bebis i magen, og ble bekymret bare av å se på sjemaet jeg....

Skrevet

Har ikke hørt om sparkeskjema en gang jeg...

Men nå sparker jo min lille prins masse hver dag, så jeg har kansje ikke noe å bekymre meg for?:)

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Legen ba meg kaste det, at det bare var til bekymring. Så lenge jeg kjente bevegelse i løpet av en dag, var det greit.

Skrevet

Eg fekk det utdelt på UL, men har ikkje fylt det ut. Kjenner jo liv fleire gonger om dagen likevel - det viktigaste er jo at du kjenner rytmen til babyen din (sjølv om eg ikkje føler at chiquitin har så fast rytme akkurat) og at du kjenner liv kvar dag.

Skrevet

Næi gjør ikke d.. jormor har ikke nevn nå sparkesjema t mæ en gang.. tru d har blitt bare bekymring æ, å d e nokk mann bekymre sæ over syns æ...

Skrevet

Som flere av dere andre her, så fikk jeg også dette "skjemaet" på ultralyden.. skulle vel startet å telle denne uken, men for meg blir det også en unødvendig bekymring.. sålenge jeg kjenner han hver dag, og i tillegg til at jeg jo merker meg et sånt nogenlunde fast mønster på når han setter igang som verst - så er jeg fornøyd med det :)

Skrevet

Jeg har ført sparkeskjemaet siden uke 28, er i uke 37+4 nå.

Detter er et helt frivillig skjema å fylle ut. Jeg fikk det på UL på A-hus.

Jenta mi er temmelig livlig, så jeg har ført det for å stille opp i undersøkelsen som Folkeinstituttet har, ikke fordi det er noe galt..

Kjenner masse liv daglig utover de 10 sparkene jeg teller på sparkeskjemaet.-)

Skrevet

Jeg fikk et sånt sparkeskjema på UL, men jeg har ikke talt eller ført noe som helst. Jeg synes det er så vanskelig å telle spark.. kjenner pjokken bevege seg masse, men det er liksom ikke konkrete spark..

Skrevet

Dere har tydeligvis ikke fått så god informasjon ang det skjemaet! Det skal jo brukes til forskning og da er vel ingen grunn til å bekymre seg. Synd at folk generelt er dårlige til å bidra til forskning og statistikk fordi de syns det er så krevende og fylle ut et skjema en gang i blant...

Skrevet

Vi får ikke skjemaet for at det skal brukes til forskning, vi får det for å føre opp hvor mye (lite ) barnet sparker slik at man lett kan se om det er noen forandring i sparke/bevegelsesmønsteret. Men man kan velge å levere det til jordmor slik at det KAN brukes til forskning.. Om folk velger å ikke fylle ut det skjemaet må jo være opp til hver enkelt?

Skrevet

Jeg fører sparkeskjema.

Har ikke fått fra legen eller noe, men har laget et skjema som beskrevet i svangerskapsboka mi. Synes det var veldig oversiktlig og greit.

Sparkeskjema er vel heller noe man bruker for å oppdage at noe er galt. Dersom noe er galt er det liksom litt for sent å føre skjema, for da er det jo bare avvik du registrerer. Skjemaet skal jo vise hvordan normalen er, slik at det er lett å se avvikene når/dersom de kommer.

Skrevet

Jeg førte skjema en stund,... men så la jeg det vekk ... har så mye aktivitet i løpet av en dag at jeg kunne skrevet de ti sparkene inn på 5 min hver dag,... Hvis jeg derimot er usikker på hvor mye jeg har kjent en dag sitter jeg meg ned og prøver,.... hvis det da skulle få ett resultat jeg ikke var fornøyd med ville jeg krysset av og tatt det m til legen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...