Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Jeg skal i forbindelse med jobben reise bort i 2 uker fra familen min. Som består av en på 14 mnd. En på 3 og ei jente på 10 år. Jeg har reist før men ikke fra alle sammen. Det er litt vanskelig synes jeg å være borte fra minstemann, som enda er så liten. Og ikke minst på 17.mai hvor eldste skal spille i korps ol. (Stakkers pappan står der svett å skal vinke med to småttiser hylende mellom beina...går vel ikke akkurat bra??) De har dagmamma og barnehage på dagen. Men jeg gruer meg litt til å dra. tross jeg har full tillit til pappan, så har han praktisk talt ikke vært alene med hele jengen alene mer enn en dag tidligere. Det har jeg, og det er jammen litt av en jobb. Jeg vet det går bra. Men vil gjærne høre hva dere andre synes om det. Jeg er i en klatrejobb. jeg kunne latt være. Men det blir det samme som å trekke seg unna det jeg holder på med. Personlig tror jeg ikke noen har vondt av det. Men samtidig vet jeg at det ikke bare blir enkelt. Og..ja, det er litt av en utfordring for både liten og stor. (Og ikke har vi familie som kan trå til heller) Ja,ja,, jeg gruer meg til å sitte i utlandet å ringe hjem, å høre snufsing og tårer. Og samtidig ikke kunne gjøre noe. Det blir sikkert en del klagesamtaler, hvor jeg må være stødig og støttende, og ivertfall ikke hysterisk mor som anklager mannen min for dårlig påkledning og haltende matstell. Noen med erfaring???
Maibabyventes Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Pappan kan vel takle dette helt suverent på egenhånd vel? Jeg tror vi mammaer har alt for lett for å ikke la pappaene ordne opp selv, vi må bare godta at de har andre måter å gjøre ting på. Og kanskje barna har godt av det og? Ha full tillit til mannen din, og kos deg på tur:)
Lille Fugl Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Jeg tror dere alle har godt av at du reiser bort litt. Du får se at de faktisk klarer seg, far får erfare at selv om det er tøft så kommer han seg gjennom det, og barna lærer at pappa kan være god å ha han også. Kanskje knytter de seg enda mer til han, og det er bra. Men det kan nok være tøft mens det står på, jeg har ingen illusjoner om noe annet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå