Gå til innhold

Ha med 1-åring i eget bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid nå og barnet vårt vil være ca 1 år når vi skal gifte oss. Ønsker å ha med barnet... noen som har erfaringer/tips angående dette? Er barnet for lite til å være brudepike/brudesvenn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss skal sønnen vår som da er 17 mnd, tanteungen som da er 13mnd + broren min på 6 år være brudesvenn....

Og de skal få være med på festen så lenge de orker. sønnen vår skal besteforeldrene ta seg slik at vi slipper å springe etter han den dagen. Skal og ha med litt leker slik at de to minste kan gå fra middagsbordet når de blir leie.....

Skrevet

lille sjarmis var 1 år da vi giftet oss og han var ikke med på annet enn bildene etter vielsen. han var for liten til å kunne gå opp til alteret og han klarte ikke helt å skjønne hva som skjedde heller.

Vi hadde da barn til stede under vielsen og de var hjemme hos oss med barnevakter etterpå, da festen begynte. Synes jeg ser lille turbo sitte i ro under middagen...Not.

Vet at mange er uenige med dette, men hvert foreldrepar må se det an synes jeg. For oss var det feil å ha barn under bryllupsfesten. Det ble nytt alkohol, det var høy musikk og masse ukjente mennesker for lillemann. Jeg ville heller ikke pålegge mamma å ta ansvaret for han på festen. Skulle ikke hun få slå seg løs og kose seg i det første bryllupet i familien på 23 år?

Vet om noen som instisterte på at sønnen som da var 1.5 år skulle være med på middagen. Han hylte under alle talene, slik at bruden ikke fikk med seg en ting som ble sagt, hun måtte forsøke å roe sønnen ned. Han ville ikke være hos noen andre enn moren. De ville han skulle sove i vogn når han ble sliten. På fest. Mye støy og uro. Til slutt måtte de ringe en nabodame som kon og trillet vognen utenfor selskapslokalet slik at han fikk ro til å sove.

Lillemann sovnet i sin egen seng kl 20, som vanlig, trøtt og sliten etter en kjekk lekedag sammen emd fettrene og kusinene sine. De koste seg, og foreldrene deres (både vi og de andre foreldrene) koste oss da vi hadde helt roen på at ungene hadde det bra. Vi hadde sms-kontakt med barnevaktene, og da det ble litt krøll med ene jenten på 8 som ville være våken til mammaen kom hjem kl 02, ordnet en kjapp telefon det problemet.

Uff, ble langt, dette her, men som sagt, ikke bare fryd og gammen å ha masse barn i bryllup, om det ikke er tilrettelagt.

Uansett, lenge til ungen din er ett år:) Kanskje du får et rolig og bedagelig barn som sovner overalt og er lett medgjørlig, eller får du en rabagast som oss, som tilter om ting ikke er som vanlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...