Milletrille Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Er kr 1000,- greit til fetter som gifter seg? Har ikke sånn kjempemye kontakt. Blir liksom så veldig tydelig hva man gir når det er penger....
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Vi har også ønsket oss penger, og om jeg hadde fått 1000,- av mine søskenbarn, så hadde jeg blitt veldig overrasket...i positiv forstand:) Det er helt sikkert nok, ja!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Det syns jeg høres bra ut. Vet du hva slags type bryllup det skal være? (feks. grendahus el. hotell?) - jeg ville gitt mer hvis jeg visste at det var dyrt bryllup.
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Syntes 1000 kr var litt vel mye.. Er dere invitert? Hva er dere invitert til? Det er med å reglulere hvor mye du skal gi synes jeg..
Milletrille Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2007 Bryllupet er på et fint hotel ja... ikke noe billig bryllup, sånn midt på treet vil jeg anta. Og vi er invitert, eller så hadde det vel knapt vært aktuelt med gave.. Tenkte kr 500,- blir litt mye, og da er liksom kr 1000,- neste. Går jo an å gi 800,- eller noe da... Bryllupet varer fra fre-søn, og koster oss ganske mye penger da vi må kjøre 50 mil, ligge 2 netter på hotell, kjole/dress osv osv..... og gaven da! Er veldig hyggelig å bli bedt i bryllup, bare synd det må koste så mye :-/
LynxLynx Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Vi ønsket oss penger når vi giftet oss, og det var ikke mange utover nærmeste familie som ga så mye! Fem hundre synes jeg høres helt greitt ut, jeg.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Hadde jeg fått 1000 av mine søskenbarn hadde jeg trodd de var gale, synes ikke dere trenger å gi så mye jeg... 500 hadde jeg vært storfornøyd med, spesielt når de må reise og bo på hotell....
Milletrille Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2007 tusen takk for svar!!! Da tror jeg vi satser på 500,- jeg Har ikke akkurat masse penger om dagen heller :-$ noen flere meninger?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 vi giftet oss i september og fikk 500 kr fra mine fettere og kusiner, enten kontanter elle gaver verdt 500. og jeg har alltid hatt mye med de å gjøre. skal gi det samme tilbake da to av de gifter seg i sommer. så jeg synes absolutt dere kan gi 500,- og med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #12 Skrevet 4. mai 2007 Hvordan kan du si at 1000 kr er ett minimum? Synes ikke man skal være storforlangende heller da. Iallefall ikke når man er søskenbarn. Jeg er glad de jeg innviterer kommer i det hele tatt og deler dagen med oss. Særlig visst de bor langt unna.
*bubbs* Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 Jeg er faktisk enig. Om dere er et par som gir så bør gaven være på 1000kr. Femhundre er det jeg gir alene. Til og med til venner som gifter seg der jeg ikke er invitert til middagen så gir jeg i hvert fall gave til trehundre. Jeg vet ikke om det er regionale forskjeller i hvor stor verdi bryllup tillegges, men husk at brudeparet har lagt ut for dere ca tusen kroner pr kuvert for mat og drikke. Dette er et solid innhugg i sparepengene deres... 1000kr er ikke så mye penger for et par.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #14 Skrevet 5. mai 2007 Her er det jo forskjell fra familie til familie. Vi inviterte våre gjester som bor langt borte og sa faktisk at den flotteste gaven for oss var om de tok seg råd til å komme (gjestene måtte selv betale overnatting) Fra de vi fikk pengegaver fikk vi alt fra 150-500 kroner per person. Alt ettersom hvor mye penger gjestene har. Det paret som ga oss 300 kroner hadde brukt MYE penger i forhold til økonomien for å være med på festen
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 5. mai 2007 #15 Skrevet 5. mai 2007 eg hadde ikkje gitt tusen kroner til eit syskenbarn, og iallfall ikkje til eit eg har lite kontakt med.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #16 Skrevet 6. mai 2007 1000 er definitivt nok uansett hvordan bryllup de holder.. Det er brudeparet som velger å ha dyrt bryllup ikke deg som gjest
Marius og mamma'n hans Skrevet 6. mai 2007 #17 Skrevet 6. mai 2007 Jeg synes 1000 er alt for mye å gi til søskenbarn man har lite kontakt med. Og jeg synes heller ikke man skal gi dobbelt så mye fordi at man går som par. Jeg ville ha gitt 500, tenk på at dere faktisk bruker ganske så mye penger bare for å i det heletatt å komme dere til bryllupet deres.
♥Snulder Skrevet 6. mai 2007 #18 Skrevet 6. mai 2007 Hvordan jeg kan si det???!!! Det er normal sosial norm her jeg er i fra. Jeg sier ikke at DU MÅ gi 1000,- Spørsmålet var vel hvor mye gir man... Da ga jeg ett svar om det utfra hva som er mitt syn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå