Gå til innhold

Hvilke alternativer til nesespray har jeg...? ...tett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er blitt så forkjøla, og bruker saltvannspray, men synes ikke det hjelper noe videre.. Husker at noen her inne nevnte en effektiv spray som var ok for gravide.. Var det med eukalyptus eller noe??

Veldig glad hvis noen svarer, er så slitsomt ikke å få puste ordentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd nesehorn?

Har hørt fra flere her inne at det hjelper bra!

Ellers så løser jo mentol-ting opp i nesen, så prøv å smøre med mentholatum-salve. (ev. tigerbalsam om du våger ... )(ikke farlig altså!).

Ellers kan du jo høre på apoteket, de vet slikt!

God bedring!

Skrevet

nesehorn har jeg ikke prøvd, nei! :-) skal teste ut det.. Ellers tusen takk for gode råd! :)

Skrevet

Tror ikke otrivin for barn er noe farlig å bruke..

Vet at den ikke har konserveringsmidler i hvertfall!

Skrevet

Fikk beskjed på apoteket om å bruke Rhinox (for barn), mulig den har andre virkestoffer enn de andre. Ingen av de moderne nesesprayene inneholder jo konserveringsmiddel så det kan ikke være det som gjør forskjellen. Ellers har jeg fått tips om noe fra helsekost, noe med en bie på... Heter BI.. ettellerannet. Skal være helt ufarlig, jeg har ikke prøvd. Lykke til :-)

Skrevet

Du kan prøve å dampe opp bihulene med vatn og litt kamomille i, eller peppermynteolje/ein dæsj menthoulatum (vask gryta godt etterpå!). Berre kok opp vatn + evt kamomille e.l. og pust inn dampen (gjerne med ein handduk over hovudet for å få mest mogleg damp) Det funkar i alle fall ei lita stund (men ein blir jo ofte fort tett igjen då)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...