Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Klarer ikke henne vi har, og jeg liker ikke henne. Har jeg rett til å bytte? Hun er heller aldri der når vi har timer, så jeg er litt trøtt på å må fortelle historien min hver gang vi kommer ned dit:o(
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Min Helsestasjon har bare en helsesøster så vi kan ikke bytte. Men der vi bodde før var det flere helsesøstre så der kunne man få bytte. Men Helsestasjon får man ikke bytte.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Okei. Dumt ( Hvor lenge må vi gå hos helsestasjonen?
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Helsestasjon er et tilbud, ikke en plikt. Du kan ta opp problemet med resepsjonisten/assistenten på helsestasjonen, du får sikkert bytte hvis de har mer enn en, ellers blir du nok nødt til å forholde deg til henne uansett...
belli72 Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Hei, vet om flere som har byttet hs der jeg bor. Tror man har rett til det på lik linje med å bytte fastlege, jordmor osv. Dersom du ikke liker henne, er det sikkert lurt å bytte. Du har jo mye med henne å gjøre det første året, senere langt mindre. Dersom du har flere barn, eller får flere barn, blir det jo ganske mange besøk i løpet av årene.... Jeg har samme på alle fire. Lykke til!
belli72 Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Vet ikke hvordan det forholder seg juridisk - om man er forpliktet til å møte eller ikke. Uansett - skal du vaksinere, så må du vel møte på helsestasjoen? Videre tror jeg at de som konsekvent ikke møter, blir mistenkeliggjort på et vis, og blir oppsøkt. Det er vel slik med svangerskapskontroller også?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Okei, skal forsøke å bytte til en annen, for hun vi har er jo aldri der pluss at hun ikke hører på oss ( Takk takk:o)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Det er bare første året man går ganske hyppig på helsestasjon, deretter blir det sjeldnere og sjeldnere...tror det er 2 år, 4 årog 6 årskontroller. Hvis du bare er normalt hos hs så tror jeg at jeg hadde holdt ut med den du har, men hvis du er oftere enn vanlig så hadde jeg bytta. Det er lov det!
6Ymamma Skrevet 2. mai 2007 #11 Skrevet 2. mai 2007 Hei! Joda det får du! Jeg fikk til og med helsesøster som jeg hadde til mi første som er i nabo kommunen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå