Gå til innhold

Noen som bruker Cerazette minipiller her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne på disse nå, har noen erfaring med disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på de, er ikke minipiller, men p-piller uten østrogen. Det legen min sa til meg i alle fall=)

Jeg er begyntpå andre brettet, så jeg er relativ ny "bruker" da=) Men har enda ingen negative erfaringer. Hatt mensen en gang, varte i bare 4 dager og ikke noe menssmerter, så jeg er fornøyd!=)

Skrevet

Så fint, takk. hadde glemt at jeg får mensen, jeg. Etter 1. fødsel fikk jeg ikke tilnake mensen før etter 8 måneder, men da gikk jeg jo ikke på prevensjon. Så det er jo ulempen med pillene, da...

Skrevet

Jeg er snart ferdig med andre brettet med piller, har ikke sett noe mens, hadde litt menssmerer og noen kvisr noen dager men det forsvant.

Skrevet

er på fjerde brettet nå.. fikk en liten blødning halveis ut i det første brettet, men ellers ikke noe..

har litt humørsvigninger, men ingen ting så ille som de jeg får med vanlige p piler. da er jeg et hormon monster hele tiden, nå er jeg litt monster en dag i mnden eller noe..

ikke har jeg lakt på meg noe heller, og jeg raser opp i vekt med vanlige piller..

alt i alt, ganske så fornøyd med cerazette:)

Skrevet

Jeg er snart ferdig med første brettet, og er veldig fornøyd! Føler meg roligere og mer vel med disse pillene enn med vanlige kombinasjonspiller.

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med det 3. brettet. Fikk masse tullete blødninger i hytt og pine på det første brettet, pluss en uke med blødning hele tiden.

Etter det har det vært stille... Så det ordna seg til slutt. Dersom det fortsetter slik så skal jeg være skikkelig fornøyd.

Skrevet

Hei har gått på de i ca 8-9mnd nå, ingen tegn til mensen, blødninger....og ellers ikke merket noe. Vet disse er veldig individuelle, noen reagerer ganske på pillene med mye blødninger f.eks., mens for oss andre er de perfekte.

Skrevet

Gått på i 3 uker nå. Fikk en bitteliten blødning i første uka ellers ikkeno. Og jeg blødde 5 mnd i strekk på hormonspiral! Ellers ikke merka noen bivirkninger enda.

Til info så er cerazette en minipille (bare ett hormon og ikke østrogen) med samme glemmemargin som en p-pille.

Skrevet

Jeg fikk mange bivirkninger..kvalme og ømme bryster, var det værste. Forsøkte den fordi jeg tenkte på å starte med p-sprøyte. Ble anbefalt å forsøke den først. Måtte stoppe etter en mnd. Så du merker det nok kjapt om det ikke er pilla for deg:-)

Skrevet

Nesten ferdig med 2. brettet. Ingen blødninger eller bivirkninger ennå i alle fall. Så er veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg har brukt dem i 6mnd nå. De første 4,5mnd, blødde jeg hver dag, og holdt på å gi opp! Men gynekologen min bad meg gi det et par mnd til. Og det er jeg glad for!

Har nå mensen en gang pr mnd, men kan da bare bruke truseinnlegg. Bare litt rosa utflod. Er kjempefornøyd nå =)

Skrevet

Hei. jeg brukte de før, men har sluttet nå. På det første brettet hadde jeg to uker med blødning, så hadde jeg ingen blødninger, før jeg kom til det fjerde brettet, og da blødde jg fire uker i strekk. Det var ikke så viktig for meg å bruke prevensjon, så da sluttet jeg likesågodt. Men det virket jo supert da, ble ikke mye sex nå man blør så mye:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...