Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Er et få tall som går ned i vekt ved amming da. Ingen jeg kjenner har gått ned.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Når æ slutta amme :-p MEN det er IKKE grunn det da :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har gått ned i vekt ved amming!Må spise mye for ikke å bli for tynn.Selvsagt går man ned i vekt ved amming!!!!!!!!!!!!!!! Kansje noen unntak dersom mor hiver innpå utrolige mengder mat da......
snartmammapåny Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 har gått ned 18 av 20 kg på tre uker, kan nok neppe skylle på ammingen da jeg ikke ammer men pumper meg litt og gir mme. Derimot så skylles nok vektnedgangen her en baby med mye magevondt som skal beres hele døgnet. Føles som jeg går fra jorden til månen hver dag. stresser mye med å få tid til pumping mellom babygråten så matinntaket blir så som så med. Altså så tror jeg det er mange andre faktorer som spiller inn på vekttapet hos nybakte mammaer enn bare ammingen.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 gikk ned alt jeg la på meg (19!!! k g) de første 3 månendene. 12 kg på 12 dager også resten litt langtsommere. Amming tar ca. 500 til 700 kcal ekstra hver dag, så hvis du spiser sunt og mosjonerer så vil vel de fleste gå ned i vekt vil jeg tro
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Det er veldig mange som ikke går ned før de slutter å amme. SOm om kroppen skjønner at den må holde på det ekstra den har så lenge den skal fore noen andre:) Men det varierer jo veldig fra person til person også Noen heldige raser ned til opprinnelig vekt etter en måned men de trenger nok ikke vi vanlige dødelige å sammenligne oss med:)
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 jeg gikk ned 25 kg på dei 6 mnd jeg ammet.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Jeg fødte 22.mars og har gått ned ca.3 kilo de siste 4-5 ukene. Så nå er jeg nede i det jeg veide før jeg ble gravid. Føler at ammingen gjør at jeg går ned i vekt ja. Men en liten baby gjør jo også at jeg av og til glemmer frokosten...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Jeg gikk ikke ned før jeg sluttet å amme. Og jeg har ammet til det er 18mnd. (ikke fullammet da, med det forstod du vel)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. mai 2007 #11 Skrevet 2. mai 2007 Ikke til det er 18mnd. men til de er 18mnd.
sirkelkatten Skrevet 2. mai 2007 #12 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har ammet i 2,5 mnd og har igjen 5 kg til jeg tilbake til før-gravid-vekt. Mosjon og kosthold er som før, så jeg hadde håpet jeg skulle gå ned mer!
mamma og my Skrevet 2. mai 2007 #13 Skrevet 2. mai 2007 Fra første dag for min del... og da jeg hadde opparbeidet gode vaner med sjokolade tre ganger for dagen, stagnerte den. Og nå er det bare de "gode" vanene igjen! Dessverre:)
Fødemaskinen Skrevet 2. mai 2007 #14 Skrevet 2. mai 2007 Gikk ned 16 kg i løpet av de første 3 ukene etter fødsel. Tisset, svettet, og ikke minst fødte ut mesteparten regner jeg med. Lite med ammingen å gjøre her i gården. 16 kg var forøvrig langt i fra alt jeg hadde lagt på meg i løpet av graviditeten. Etter de har det bare gått en vei, oppover og har lagt på meg 4,5 kg uten grunn og jeg lever som før... Trener regelmessig og spiser sundt. Moralen er at man ikke skal ha høye forhåpninger til vektnedgang etter fødsel - man blir lett skuffet.
tripptrapp3sko Skrevet 2. mai 2007 #15 Skrevet 2. mai 2007 her går det sakte synes jeg. Snuppa er snart 3 mnd,og det er fortsatt 8kg til førgravid vekt. Gikk opp 18kg,og gikk bare ned 5-6kg på sykehuset. Er nå mye i aktivitet,og spiser sundt,men synder i helgene med mye søtsaker.Men egentlig stresser jeg lite med kiloene.Koser meg med den lille,og nyter maten. begge forrige gangene mistet jeg 5kg etter at jeg sluttet å amme,og måtte streve med ikke å gå ned mer,hadde ikke former igjen.
Mammaja 120107 Skrevet 2. mai 2007 #16 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har gått ned 3 kg siste måneden og har passert startvekta. Jeg har prøvd bevisst å gå ned sakte men sikkert og har fulgt en "diett" på 2000-2500 kcal i døgnet. Så amminga hjelper nok siden jeg kan spise så mye, men har jo hatt en veldig apetitt også da. Så skal man ned må man nok være innstilt på å være litt sulten innimellom.
Zupermam Skrevet 2. mai 2007 #17 Skrevet 2. mai 2007 merka det nesten med en gang, men det er nok mer en kombinasjon av masse turgåing, "ikke-tid-til-å-spise", amming, og generell travelhet vil jeg tro:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå