Småbarnsmor med frysespire Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Hei... Jeg er litt nysgjerrig på dette. Har følelsen av at noen kjenner liv mer eller mindre hele tiden. Jeg er nå i uke 31+4. Jeg har morkaken på fremre vegg, så denne "ødelegger" nok litt. Men altså. Jeg er ikke bekymret for meg selv, synes jeg kjenner en del liv, men vet ikke om det er mye eller lite. Sånn er en vanlig dag for meg: - Står opp, loffer rundt og lager frokost. Bevegelser starter når jeg spiser - Bevegelsene fortsetter en liten stund (kanskje en halvtime) - Rolig ganske lenge - Går en del rundt på jobb - kjenner ingen bevegelser - Lunsj. Setter meg ned og spiser, og da starter han opp igjen. Nå kan jeg få noen skikkelige dytt oppi ribbeina:) - Nå er det liv en stund sånn som sist - Veldig rolig resten av dagen til jeg kommer hjem og slapper av på sofaen. Da setter han virkelig i gang av og til:) Spesielt hvis jeg sitter og slapper av. - Utover kvelden kommer det noen dytt og romlinger i magen. Alltid på samme sted og samme side. - Legger meg - lite liv. Enten har pjokken gode søvnrutiner eller så er jeg bare heldig for han gidde ikke å bevege seg så masse når jeg legger meg. Spesielt ikke hvis jeg ligger på ryggen!! Ligger jeg på siden så kommer det noen dytt:) - Våkner ikke på natta av bevegelser. Hvordan er dagen din?
blittmamma07 Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 helt sikkert normalt. forrige gang jeg var gravid var jeg til legen flere ganger fordi det var stille i flere døgn på rad. hjertelyden var alltid der og ei veldig rolig og snill jente kom til verden. hun er nå 13 år og like rolig, men frisk og smart som få. legen min sa at jeg ikek skulle ligge på ryggen pga av ei pulsåre som kan komme i klem.
fanta Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Hei! Jeg har også morkaken i front, og jeg må si at jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av liv i magen gjennom dagen. Så det er nok ganske normalt, vil jeg tro. Jeg er fornøyd så lenge jeg kjenner noe hver dag, og det ikke går alt for mange timer mellom hver gang. Jeg tror at vi med morkaken på framveggen ofte må kjenne litt ekstra godt etter, for det er nok mange av sparkene og bevegelsene vil ikke kjenner. Hvis jeg synes det er vel stille, så pleier jeg å legge meg på siden og legge hånda litt fast på magen. Da går det aldri lenge før jeg kjenner at det romsterer der inne. Det hjelper også å drikke noe kaldt og søtt. Har inntrykk av at mange kjenner mer liv enn meg, men det har nok mye med hvor morkaken ligger, og hvilken stilling babyen liker seg best i. Tror min ofte ligger og sparker innover mot ryggen min, slik at bevegelsene ikke kjennes så tydelig alltid.
Amsterdame Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Man skal visst kjenne noe 8-10 ganger i løpet av et døgn, men tror man glemmer "kjenne etter" når man er aktiv eller jobber. Jeg kjenner alltid mye etter at jeg har spist og når jeg legger meg. Nå på slutten, er 2 dager over tiden, kjenner jeg mye mindre liv og var faktisk på sykehuset idag for og ta en CTG for og vaere sikker på at alt er bra. Da sa legen at noen ganger kan det blit litt mindre liv dagen før fødselen setter igang (babyen forbereder seg). Håper det stemmer for meg...
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2007 Ja, da kan jeg nok trygt slappe av. Har vel egentlig ikke stressa så masse med det heller, bare vært litt nysgjerrig. Men jeg vet at jeg kommer til å ringe ganske kjapt hvis jeg går en dag uten å kjenne noe som helst. I skrivende stund er det så heftig aktivitet nedi her at jeg må sitte med totalt rak rygg for å unngå ubehag... hehe... Gjorde nok susen den crispoen jeg spiste i sted:) hihi...
VinterSol+2 Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 HI; tror babyen min ligner på din. hehe. våkner når jeg sitter stille og spiser. og sover nok eller roer seg om jeg holde rpå med ting:)
Mia_I Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Min kan også være stille lenge, men våkner så snart det dukker opp noe mat.... Jordmor sier det er helt normalt at det kan gå en del timer mellom sparkene. Har også morkaka foran, noe som er litt av en støtdemper. Me - føler meg adskillig tryggere når jeg kjenner babyen jevnlig, ja!
Øyboeren med to små <3 Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 min er også ganske sånn, men den er ofte helt i 100 når jeg legger meg.. men ellers på dagen er den ganske rolig... og jeg har morkaka bak.. men jeg er glad så lenge jeg kjenner liv med jevne mellomrom hver dag..! men ungen er fæl med å gnu seg oppetter ribbeina utover kveldene, det kunne jeg gjerne vært foruten..!
1+1=2+1+x Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Minner om bevegelsemønsteret til min lille baby dette... Hart morkaken på bakveggen jeg da. Er alltid urolig for at jeg kjenner for lite, for det går fort unna mange timer uten spark på dagen. Er betryggende når man får vite at andre har det ganske likt som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå