Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Noen andre som har opplevd dette... ? Jeg satt i gaar og solte meg, med magen ute.. og naar jeg begynte aa bli god og varm, saa kjente jeg plutselig babyen begynnte aa styre noe voldsomt inni magen... sparka vilt og snudde paa seg. Magen min leea seg i alle vinkler hehe... =) jeg tenkte det kansje var litt varmt inni der, saa jeg gikk inn en stund og kjoelte meg av... Senere satt jeg ute igjen... vi hadde barneselskap ute for min lillebror, saa jeg kunne jo ikke sitte inne hele dagen i det nydlige veret Og da skjer det samme.. jeg begynner aa bli god og varm i solen.. og da vaakner babyen til og sparker masse og styrer paa.. Kan det ha vaert ubehagelig varmt for den lille ? Eller skarpt lys ? Jeg er naa snart fullgaatt 24 uker.. om to dager.. Jeg fikk saa daarlig samvittighet, saa gikk aa satt meg i skyggen.. Vet jo at man ikke skal bli overopphetet og slikt, men jeg vil da ikke si jeg var det Men har jo veldig lyst til aa sole meg litt da.. men blir jo bekymret og saann.. viss babyen foeler det er ubehagelig varmt... Noen raad ? :)
Fabelaktiv Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 De sier jo at bebbis trives da når h*n sparker og tumler rundt så jeg ville ikke bekymret meg så mye.. men hva vet nå egentlig jeg?
julaugmamma Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 hjelper det om du drikker kaldt vann? det vil jo kjøle dere begge ned? Når babyen er født, vil jo noen babyer ha det veldig varmt, andre ikke, så hvorfor skulle de ikke være forskjellige før de er født?
~La luna~ Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Det er ihvertfall ikke lyset , for det når ikke inn Har også hørt de trives når det sparkes Er nok ikke noe å bekymre seg over ihvertfall Klem!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2007 hehe jo jeg ogsaa har jo hoert at spark betyr trivsel.. men ble helt vill inni der.. hehe.. saa jeg ble jo litt bekymret hehe;P Men tusen takk for svar =)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2007 p.s skal proeve aa drikke mye vann neste gang ;P takk for tips
M&MH Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 btw, du vet at du ikke har fullgått 24 uker på lørdag ikke sant?Jeg har termin en dag før deg,og jeg har fullgått 24 uker på fredag...tihi..*pirke,pirke*
M&MH Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 jeg mente skrive, før på lørdag...altså at du da er akkurat 24 uker på vei;-) er visst pirkete idag jeg...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2007 nei?? har hele veien trodd det var fredagen jeg .. etter jeg fikk ny termin dato... d legen sa til meg.. og d bim ogsaa sier...rart..
M&MH Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Jeg veit, litt forvirret av det selv...Men har fått det bekreftet av både ul lege, og 3d ultralyd mannen jeg var hos...På bim står det feil på meg!Men uansett, nå kan det godt hende jeg tar heeelt feil:-P
M&MH Skrevet 2. mai 2007 #11 Skrevet 2. mai 2007 Jeg måtte sjekke på papirene mine fra ordinær ultralyd nå. Der var jeg 26/3, altså en mandag. på papirene mine står det at jeg er fullgått 18/3 på den mandagen. dvs at det da blir 18/7 på fredagen. altså fullgått 19 uker da... egentlig så er jo ikke en dag fra eller til så viktig, men det er jo bedre å ha akkurat riktig dato for det:-P har vært litt viktig for meg da!kanskje bare jeg er rar...hihi
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2007 hmm ja er viktig for meg også det.. heh.. men jeg og jordmor regner alltid frem til samme dag vi.. rart.. morsomt at du var på ul samme dag som meg men da skifter vel jeg på lørdagen jeg da ? jaja.. hehe.. blir rart å plutselig skifte dag igjen... =)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 2. mai 2007 Men når jeg søker på terminkalkulatorer.. så får jeg opp at jeg er 23+5 idag.. og at du er 23+6 idag.. mener ikke å være en kranglefant. hehe.. men syns bare d er rart
Mor til en stor og en liten Skrevet 2. mai 2007 #14 Skrevet 2. mai 2007 For å svare på det du egentlig spurte om: Barnet blir følsomt for lys fra ca.uke 17, så det kan også være det den har reagert på. Den merker om det er noe veldig lyst på utsiden av magen :-) http://barnemix.no/gravid/uke/17.php
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. mai 2007 hihi takk for svar...trodde også babyen kunne merke lys.. men var usikker på om det var litt tidlig kansje men da vet jeg det
M&MH Skrevet 2. mai 2007 #16 Skrevet 2. mai 2007 haha...så rart!veit ikke jeg altså...Men det står på papirene fra jordmor fra ul, OG 3D ultramannen sa det..Jeg måtte spørre om det skjønner du:-P ikke så viktig med en dag!Vi føder nok ikke på datoen alikvel!hihi
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #17 Skrevet 2. mai 2007 hehe jaja.. da kan det være jordmora mi eller noe som tuller jeg tror jeg holder meg til fredagen uansett jeg.. så slipper jeg å begynne å surre med en ny dag var stress nok når jeg ble satt tilbake 6dager.. en helt ny termindato og forholde seg til. osv... Føder på datoen? Neppe..=) hehe.. min mor har gått over tiden med alle 3 og hadde tunge fødsler .... *hjelp* *krysser fingrene* for at jeg får d litt lettere og slipper å vente så altfor lenge med å se den lille Morsomt å følge deg fremover kjekt med noen som har rundt samme dag som en selv føler liksom alle er såå mye lenger
Miss L å di Skrevet 2. mai 2007 #18 Skrevet 2. mai 2007 Se her ja... hehe... kunne spart meg for et innlegg ser jeg...
M&MH Skrevet 2. mai 2007 #20 Skrevet 2. mai 2007 Skjønner godt at du ikke vil holde deg til en ny dato,vi bare lar det være vi:-) hihi vi får håpe du ikke får de samme problemene som din mamma da!Det virker jo som alle blir drittlei og vil føde før tiden så:-) Veldig fint med noen som har nesten samme termin. Jeg skjønner hva du mener med at det virker som alle er mye lenger. Det blir vel verre når vi kommer på 3. trimester....hehe:-) Vi får prøve å følge hverandre litt da vettu:-D
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #21 Skrevet 2. mai 2007 jepp det må vi slipper jeg å føle meg så aleine på 3 trimester i begynnelsen skal se vi sitter der inne på¨3.trimesteret om ikke så lenge, å snakker om slimpropper, og tips til å få fødselen i gang haha
Raych Skrevet 2. mai 2007 #22 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har det sånn hvis jeg ligger i solarium. Med en gang lyset kommer på begynner h*n å romstere noe helt forferdelig, akkurat som om h*n prøver å komme bort fra lyset:) Roer seg hvis jeg snakker eller stryker over magen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå