Gå til innhold

Hjelp! sykemelding - oppfølgingsplan -tilrettelagtarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen der ute som er sykemeldt pga svangerskapsproblemer, feks bekkenløsning som meg?

Jeg har et ganske stillesittende arbeid, men har lang reiseveg og en liten jojo på 2 fra før. Jeg har fått sånn brev fra NAV om at jeg må fylle ut sånn oppfølgingsplan, men jeg vet ikke om jeg skal og hva jeg skal skrive i denne. Er jo sykemeldt for å kunne slappe av inni mellom når jeg har dager der det er vondt (og da er buss, båt, buss, gåing ganske så tungt og helst til å unngå - har ingen andre muligheter for å komme meg til jobb, og kjøre bil og dermed ta ferje, er det verste jeg gjør, klutsjinga gjør utrolig vondt).

Noen andre som har skrevet oppfølgingsplan???? Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:)

Er i nesten samme situasjon som deg.. Dvs jeg er sykemeldt fra jobben pga rygg problemer, er ikke sikker på om det er bekkenløsning eller ryggen.. Men men, jeg har også en veldig stillesittende jobb (tlfselger) Var først 50% sykemeldt, men har nå blitt 100% sykemeldt.. På denne arbeidsplassen har jeg ikke noe oppfølgingsplan. Men jeg har en jobb til er pleieassistent på Sykehjem, der har vi skrevet oppfølgingsplan.. Men der skreiv jeg det sammen med arb.giver. Trodde det var de som hadde ansvaret for det.. Hvor har du fått oppfølgingsplanen din fra?? En oppfølgingsplan skal vel inneholde ting som arb.giver kan gjøre for deg, for at din arbeids dag skal bli lettere og hvordan de kan gjøre det slik at du kan fortsette i arbeid.. Er det inntrykket jeg har av en oppfølgingsplan i allefall.. Veit ikke om dette hjalp deg noe jeg.. Men du kan jo spørre arb.giveren din eller trygdekontoret også?!

Skrevet

Takk for innspillet! Det var nyttig!

Ja, jeg prata med NAV, ikke store hjelpen å få der, men skulle sende meg en slik plan (som hun ikke kunne maile, for fantes bare i papirform). Det tok meg ikke lange tiden før jeg fant denne inne på NAV sine hjemmesider: http://www.nav.no/binary?id=805326000&download=true . Men den gir ikke noe veiledning om utfylling. Og hva annet kan arbeidsgiver gjøre, når jeg allerede har skånsomt arbeid, for at jeg skal få det bedre. Opp og gå ofte er det jeg gjør. Nei, vi får skrive noe svada bla bla. Hehe.

Skrevet

Bra at innlegget hjalp deg litt:)

Nei det skjemaet var ikke til stor hjelp.. Det dere kan skrive er at det eventuelt ikke er så mye å gjøre for at det skal bli lettere for deg, at du eventuelt får ta pause når du har behov for det.. Er liksom ikke så mye mer å gjøre.. Hehe:) Hvor langt er du på vei??

Skrevet

Legen kan også fylle ut del 2 av sykemeldingen, da behøver du ikke å fylle ut noe oppfølgingsplan...

Skrevet

Det er du og arbeidsgiver som skal gjøre dette sammen, også skal det sendes til NAV. Du må jo si noe om hva slags arbeidsoppgaver du kan gjøre, og arbeidsgiver noe om hva de kan gjøre for å tilrettelegge for deg. Dette for å holde folk mest mulig i jobb....

Skrevet

En opfølgingsplan skal du ikke skrive alene. Det er det arbeidsgiver som skal fylle ut.

Nye regler på dette fra 01 mars. NAV vil bare sikre seg at din arbeidssituasjon/arbeidsgiver tilrettelegger arbeidet for deg.

Skrevet

Er 28 uker på veg nå, eller er vel da i 29. svangerskapsuke, blir ikke så klok på det. Men har jo ikke så alt for lenge igjen før permisjon og tyngre blir man jo og mer behov for hvile. Nå har jeg gått 1 km fra båten til kontoret, og nå må jeg sette meg i sofaen en stund. ;)

Skrevet

Hei:-)

Det er din arbeidsgiver som sammen med deg skal lage en oppfølgingsplan. Det er opp til dem å si noe om hvilke muligheter de har for tilrettelegging( de har plikt til det) og du må si noe om hva du kan/ikke kan klare av oppgaver. Arbeidsgiver sender denne til NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...