Honningmelon Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Hvor mange måltider med fast føde gir dere i løpet av dagen? Og hvor mye og hva spiser de?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Jeg gir ham tre måltider med fast føde hver dag. To med grøt og en middag.Grøt gir jeg ham en full porsjon og vel så det,gir ham til han ikke ønsker mer ,det samme med middagen,så i går spiste han to glass(de små) til middag.De er jo selvregulernde og vet når de er mette.Gir også litt sviskesaft annen hver dag,for å holde magen i orden og så får han frukt og fruktpure.Fruktpuren blander jeg ofte i grøten,slik at han får en annen smaksopplevelse.
silhah og emilie Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 emilie er 5 mnd og hun får 3 måltid pr dag..med fast føde altså hun får 2 grøtmåltid ( da er det full porsjon og et beger med frukt pure som jeg blander sammen) og 1 middagsglass( nå prøver vi de store og hun spiser nesten opp) er enig i at de vet selv når de er mette:)
Honningmelon Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2007 Hvor mye melk drikker de i løpet av dagen da? Og hva drikker de til grøten/middagen?
Hanne i Paris Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Min datter blir 5 maaneder om et par dager og vi har ikke begynnt paa fast fode ordentlig enda ! Smaker bare litt paa grot om kvelden for flasken. Saa her i huset er det ca. 4 x 210 ml mme om dagen.
silhah og emilie Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 hun drikker 2.3 ganger 200 ml utenom og litt melk til hvert måltid..prøver med litt vann til middag da
ChaChi Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 hun er 5 mnder, får fast føde 3 ganger om dagen matdøgnet ser slik ut: frokost: full posjon grøt, 50 ml mme lunch: 110 ml mme middag: litt potet og gullerot pure, ikke så glad i det, men vi prøver,+ 60 ml mme kvelds:full posjon grøt+ 50 ml mme natt: 110 ml mme ca to ganger. noen ganger får hun banan til ett av måltidene.
Honningmelon Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2007 Hvordan ser matdøgnet ut hos dere andre da? Her er det mme til frokost Grøt og frukt til lunsj Middagsglass til middag Og grøt til kvelds Lurer på om jeg skal gi grøt til frokost, og for eks. mme og frukt til lunsj?! Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 dytter er veldig interesert å høre hvodan flere har det
Happy-32 Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Ble glad da jeg leste dette innlegget, for jeg har følt at jeg har startet alt for tidlig med mat til min datter på 5 1/2 mnd. Men ser jo her at mange gir flere måltider i løpet av dagen. Slik ser våre dager ut: frokost- grøt (men ikke en hel posjon, blir fortere mett om morgenen) + mme (alt fra 50-130 ml) lunsj- mme middag spiser hun tidligere enn vår middag- har begynt så smått med glass (har spist ca 1/2 glass) prøver med vann til + mme kvelds- grøt (full posjon) + ca 200 ml mme natt- 200-250 ml mme I det siste har hun hatt lite lyst på mme, akkurat som hun ikke syns det er så godt lengre etter at hun fikk smaken på så mye annet. Flere som merker det? Men jeg håper at hun snart skal sove natten gjennom. Syns at når hun spiser så mye på dagen, så skal hun vel strengt tatt ikke ha behov for mat om natten?!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå