Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Sitter å lurer på om lillegutt på 2år kan ha noe slikt.. men kiss er vel mer for babyer,og kidd for barn.. hva med de som er midt i mellom? Hva er evt. syptomene? Leste litt inne på KISS-KIDD.no men fant ikke ut noe særlig,virket som om KIDD var for barn fra 3år å opp, å KISS for spedbarn..da havner jo lillegutt midt i mellom... han klager ofte eller,tar seg ofte til nakken og sier au,men finner ikke noe der,er veldig var på å bli tatt i nakken,enten der er kiling eller bare for å stryke han der,virker til tider som om balanse det er noe han ikke har,enda han startet å gå da han var 10,5mnd, pluss han er 5uker prematur,gulpet/kasta opp hele tiden (men han har refluks) Er til tider så voldsom at vi ikke klarer å roe han,ja,jeg vet han er i trass alderen,men dette har han hatt lenge,snart 1år,blir skikkelig sint,har perioder med urolige netter,enkelte gangger får han slike "nattskrekk" anfall,bare slå å styrer,gjerne i 2timer,for å plutselig komme til seg selv igjen.. kan dette minne noe om KISS-KIDD eller? håper jo ikke det er det,men det kunne faktis svart på en del spørsmål om det var noe i det...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Kiss/kidd er noe man er født med - og ikke får senere. Men mulig det er kiss for spebarn og at det heter kidd for større barn. Min sønn hadde det i spebarnperioden så vanskelig å sammenligne. Men vi fikk beskjed om å være obs på om han vokste skjevt, om han kunne sparke en ball (kidd barn har problem med å treffe ballen) og om hodet hans var skjevt. Heldigvis ser alt ut til å være bra her. En kiropraktor kan nok hjelpe dere en god vei. De har mer info om dette en leger (er min erfaring). Skal uansett ikke mange kiropraktor timene til før alt blir bra.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2007 ja,er jo klar over at dette ikke er noe de får,derfor jeg lurer på om lillegutt har det,og hatt det hele tiden. Han hadde en skikkelig ynglingsstilling for hodet,så ble helt skjev i hodet da han var mindre (baby) måtte til fysioteraput med han for å få råd og øvelser for å få det rettet opp,så lurer på om det er egentlig dette som plager han. Sparke en ball kan han,men sjelden han treffer ballen da.. balansen hans er ikke helt på topp,kan stå midt på gulvet å plutselig bare faller han.. men slik jeg forstod det så er kidd en utviklet kiss,at det ikke har blitt behandlet og når de blir eldre heter det kidd..ikke sikker da.. men om det er dette lillegutt har det vet jeg jo ikke,men kunne som sagt svart på en del spørsmål om det var dette han hadde.. lurte på om jeg skulle nevne det til min manuell teraput å høre hva hun sier,skal jo dit selv å knekke opp bekkene snart,så kan jo høre med henne...
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Hei Susan. Jeg kan prøve å svare deg - dette er dessverre noe jeg vet ganske så mye om... Jenta vår blir 2 år i juli, og har hatt KISS. Mye tyder på at hun fortsatt sliter, så vi skal til ny kontroll på mandag. Som baby gråt hun absolutt hele tiden, gulpet ekstemt og klarte ikke ta puppen (dette er veldig forkortet). Hun begynte også å gå veldig tidlig, 11 mnd, men det er helt vanlig for de kompenserer for ikke klare å krabbe f.eks. Vi var kun til en behandling hos manuellterapeut, og trodde hun var bra. Mulig hun er det også, men jeg syns hun er ekstremt krevende fortsatt. Hun er lite selvstendig, leker seg dårlig alene, er ofte grinete og maser mye og intenst. Vanskelig å oppdra om jeg kan si det på den måten. Litt usikker på om jeg håper hun har noe som henger igjen, men på en måte hadde det vært godt, for da er det noe å gjøre med det... Hun sliter ikke med balansen, men litt med mer krevende ting som å hoppe etc... Er det noe mer du lurer på ,så bare spør.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2007 Hei=) Takk for svar=) Lurer på om ikke det er kiss lillegutt har ja.. var inne på kiss-kiddforum.com (ikke kiss-kidd.no) er et forum der man kan snakke med andre forledre til barn med kiss-kidd,og kan stille spørsmål til en ekspert,Ute Imhof..eller hva hun heter,stilte spørsmål til henne,forklarte henne så å si det som jeg skrev her,å hun mente det hørtes ut som Kiss ja og at vi burde få han undersøkt av en manuell teraput. Så har nettopp ringt manuell teraputen min,må bestille time for å knekke opp bekkenlåsningen min,men hun var ikke ledig der og da,men skulle gi beskjed når de har funnet time til meg og har snakket med henne ang lillegutt,sa at jeg hadde fått anntydninger til at det var noe med nakken hans..viste rett og slett ikke hva jeg skulle si.. men kan jeg spøre deg om hva de gjør på disse behandlingstimene,og hva som skjer i ettertid,må man følges opp av fysioteraput,eller noe..? Håper du gidder svare=) klem
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Hei igjen.. Jeg var selv i kontakt med Ute Imfof for en stund tilbake for å høre om tulla mi kanskje fortsatt hadde sneven, og hun sa at det kunne gjerne være det. Hun er veldig flink. Det er henne og han vi er hos, Bjørn Helgar, som på en måte har "startet" opp dette med KISS i Norge, fordi de har en spesialutdanning fra Tyskland, tror jeg... Men til spørsmålet ditt; vi fikk ikke etterbehandling hos barnefysioterapeut, det skulle vi visst ha hatt i følge Ute... Så det er nok vanlig ja. Behandlinga gikk ut på bøying og strekking av nakken, men selvsagt mer enn vanlige fysioterapeuter regner jeg med. Har forresten hørt at det kan være arvelig, jeg har mye problemer med nakken selv... Ser på en måte frem til mandag, godt å få sjekka ut om det er noe i veien med henne fortsatt.. Bare spør om det er mer du lurer på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå