Gå til innhold

Huff, er dette dumt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 5 1/2 mnd, som spiser to posjoner med grøt og litt middag i løpet av dagen. I tillegg får hun mme.

Føler meg nesten som en synder som gir tre måltider med fast føde så tidlig.... :( Men, hun blir veldig fort sulten igjen av melk, holder max 1 1/2 time. Hun er ikke spesielt stor heller, følger sin egen kurve, som ligger på den nest nederste streken.

Men, jeg har så utrolig dårlig samvittighet for at hun får så mye fast føde allerede, når det er så mye fokus på fullamming til 6 mndr.

I tillegg har hun fått smaksprøver på brødskive når jeg spiser, som hun elsker.

Er jeg dum som gir henne så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun tåler det og ser ut til å ikke få vondt i magen, så er det vel helt ok? Vi også startet med 2 grøtmåltider (lunsj og kvelds) da begge ungene var mellom 5 og 6 mnd (ga også mme). Har gått helt fint (:

Skrevet

Hun har ikke vondt i magen...

HI

Skrevet

Det viktigste er at barnet ditt er fornøyd! Da gutta var på datteren din sin alder så fikk de også to posjoner med grøt.

Du vil vel fort merke om hun fikk for mye mat vil jeg tro.

Det er sterkt fokus på fullamming til 6 mnd, men det fungerer ikke for alle. Jeg prøvde lenge å bare amme, men måtte gi tapt like før 5 mnd. Resultatet ble fornøyde gutter og en mer opplagt mamma.

Skrevet

Siden hun får mme så er det vel helt greit å begynne med fast føde før 6 mnd..... -Er det ellers også etter min mening, iallfall om babyen krever mer mat. Får hun mm også? Fullamming til 6 mnd er noe de anbefaler, men ikke for en hver pris, så her mener jeg hver enkelt må finne ut hva som fungerer best for seg og sitt barn :)

Skrevet

Hei. Det er jo du som kjenner baby`n din best.

Tror ikke hs her hadde likt det men så sier vi ikke alt til henne heller her da.Gjør som du har gjort du.

Har tenkt å begynne med grøt snart vi å å jenta er 3 mnd. venter vel til hun e 4.

Skrevet

Min Hs synes det er helt greit av jenta mi får tre måltider om dagen. Når jeg var på 5 mnd kontroll så var det hun som pushet på for at jeg skulle starte med enda mer mat siden jeg bare ammet til hun var 3 måneder. Siden datteren min har spist grøt siden hun var 4 måneder så hs at det bare er å "kjøre" på når ungen blir 6 måneder hvis alt har gått greit frem til da.

Skrevet

Hvorfor føler du deg som synder og har dårlig sammvititghet???Forstår ikke hva du tenker jeg.

Jeg har en sønn som nettopp er blitt 5 mnd,han får to ganger grøt og middag og han spiser seg mett på disse måltidene og så får han mme.Helsesøster anbefalte meg å gi ham tre måltider til dagen og gjerne begynne med et 4 om ikke så lenge.Barn trenger fast føde,for det første er grøt den beste jernkilden for barnet.Han får også frukt og fruktpure.

Fullamming til 6 mnd er bare noe sprøyt,spør du meg.Har snakket med så mange nå og som har fått beskjed om det fra sin hs,det er jm som er så opptatt av denne ammingen.Morsmelken er jo så opphøyet,etter min mening.Grunnen til at jeg mener det er at der finnes ikke mer næring i mm enn det moren spiser.Røyker moren får babyen all driten fra røyken i tillegg.Du vet aldri hva barnet ditt får i mm.Selvfølgelig er det bra,de første måndene,slik at babyen kan få antistoffene den trenger og hvis babyen vokser som den skal,men når den da er noen månder,så er det nettopp det med næringstoffer,en vet ikke hvor mye næring babyen får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...