Gå til innhold

Hun stanger i hode-enden av senga..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Maja har begynt å flytte seg mye rundt i senga i løpet av natta. Da hun var mindre klarte hun på en eller annen måte åla seg ned, og fikk dyna nesten over hodet. Vi la en stor pute nederst i senga, slik at hun ikke kom seg lengre ned. Det fungerte fint.

Nå har hun derimot begynt å åle seg oppover i senga. De siste to nettene har vi våkna av at hun skriker. Da ligger hun med hodet helt oppe i den harde hode-enden. Stakkar, sikkert ikke godt å stange hodet slik.

Tenkte vi skulle rulle sammen en håndduk å legge under lakenet i hode-enden slik at hun ikke får vondt i hvert fall.

Vet ikke hvorfor hun er så urolig jeg.. Noen andre som har aktive barn også når de sover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja, Mia ligger alltid i bunnen av vogna når turen er ferdig, så vidt jeg ser den lille topplua hennes over teppet. Beina krøller hun under seg. Ser ikke spes digg ut, men hun liker det visst.

I begynnelsen la jeg et sammenrullet helseteppe som en U i hodeenden på senga og vogna, da slipper hun å stange mot noe hardt. Nå åler hun seg ikke i senga i det hele tatt, hun liger ganske på samme sted. Kanskje det kan funke med Maja?

Skrevet

Ja, skal jaggu teste ut det i natt!

Skrevet

Vi ruller fortsatt sammen et teppe og legger rundt hodet til Sebastian (som Sanasol beskriver). Når han sovner ser jeg at han "snuggler" seg inn til teppet:) I dag morges hadde han klart å vrikke seg ned i bunnen av senga, men han hadde tatt med seg dyna så han lå heldigvis ikke under den.

Skrevet

En kollega av meg hadde en sønn som beveget seg så mye at hun la ham i en soveposeinnretning av noe slag, som var bundet fast til sprinklene flere plasser. Hun følte seg litt stygg som bandt ungen sin, men på den andre siden hadde det jo vært værre om barnet hadde skadet seg.

Skrevet

Ja, hører om flere som har prøvd noe lignende. I natt jobbet hun seg oppover, men stoppet i en badehåndduk som jeg hadde rullet sammen og lagt i hode-enden. Hun sov til kl. 05.00 og det er normalt. Så det kan hende det er nok å bruke det.

Skrevet

Foreløpig har ikke vi det problemet pga at Amanda ikke kan bevege seg så mye med puta si. Men på morgenen når jeg dusjer pleide hun å ligge på stellemadrassen på gulvet -uten puta- og for et par uker siden lå hun med hodet utenfor kanten på puta når jeg var ferdig i dusjen. Så nå får hun ligge på håndkle istedet...

Skrevet

hun lå med hodet utenfor kanten på stellemadrassen, ikke puta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...