Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått bekkenplager og jobber på sykehjem med mange tunge oppgaver. Synes det er vanskelig å få til tilrettelagt arbeid og vil ikke bli sykemeldt. Noen i samme situasjon?Hva gjør dere? Er i uke 21 nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som spesialpedagog i barnehage, og min arbeidsplass klarer ikke å tilrettelegge for meg. Jeg har dessverre bekkenplager med gangvansker og store smerter. Forsøkte å jobbe en time hver dag, men det gikk heller ikke. Sånn er det bare noen ganger, sa sjefen min. Han sa også at han ikke ventet at jeg kom tilbake i arbeid før etter fødselen, så han har engasjert vikar for meg ut graviditeten til tross for at sykemeldingene kommer for en månded om gangen. Vi må være realistiske sa sjefen min. Dette synes jeg er helt ok. Har likevel deltatt på et par møter for å veilede personalet i arbeidet rundt det barnet jeg har arbeidet med. Det har gått greit.

Tror nok det kan bli vanskelig å få tilrettelagt noe for deg også.

Skrevet

Jeg jobber som assistent i barnehage. De har lagt det til rette for meg sånn at jeg kun er 50% sykemeldt. Jeg er i uke 18 og har bekkenløsning.Jeg får ikke lov å løfte de minste barna,påkledning får jeg delta litt i(men rydder heller etter lunsj og tar oppvask),jeg har mulighet til å sette/legge meg ned i løpet av dagen min også.Syns vi har fått til en fin ordning hos oss,men det krever at vi snakker sammen og prøver å komme fram til løsninger som er best for alle parter!

Lykke til:-)

Skrevet

Dere er heldige som har en forståelsesfull sjef..Hadde det på samme måte i forrige svangerskap også og ble da sykemeldt. Får prøve ei stund til og så får det bare gå sin gang.. Men er dere sykemeldt eller får dere svangerskapspenger?

Skrevet

Jeg jobber som vernepleier i en bolig for psykisk utviklingshemmede i turnus. Er jo ikke så mye jeg kan gjøre med beboerne lenger, men jeg tar meg mye av den sosiale biten sammen med de, også er jeg blitt satt til å ordne en del administrativt, samt medisiner. I tillegg begynner jeg litt før og slutter litt før, da senvakter før tidligvakt funker dårlig. Er jo så avhengig av mye mer søvn enn før. Arbeidsgiveren din SKAL tilrettelegge for deg sånn at du kan jobbe så lenge du føler det er greit... Hvis arbeidet ditt ikke blir tilstrekkelig tilrettelagt kan du be NAV om å sende de et krav om dette.

På grunn av belastende arbeid går jeg ut i svangerskapspermisjon 8 uker før termin, men man kan også sykemelde seg slik at man ikke må ta av permisjonen som er satt av til babyen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...