♥kinemor19og lille oliver Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 kjøpte dere dåpsgave til deres barn? sønnen min døpes på søndag, så veit jeg ikke om jeg skal kjøpe dåpsgave til han. er noen som skal invistere et barne fond til han, sånn aksje greie. kanskje vere med å invistere der? den skal sperres til han er 17 sånn at han kan ta dem ut til lappen eller bil.
så var vi 4 Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Vi kjøpte ikke noe, men ordnet en spareavtale til han der vi setter inn minimum 500kr i mnd. Så får han de når han en gang begynner å se seg om etter bolig osv. Sparing til barna er en veldig fin gave å gi
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Vi gjorde det på samme måte som "Martin kom 03.06.06" Opprettet sparekonto, bare husk at det kan være lurt å spare i en av foreldenes sitt navn. Har barnet mer enn 75000 i sitt eget navn så kommer overformynderiet til å ta ansvaret for pengene til barnet er 18 år!
___ Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Vi kjøpte ikke akkurat noen gave, men vi betalte et livsvarig DNT-medlemskap til dem. Håper de får glede av det i perioder.
mammaentiltrulte Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 trenger ikke å kjøpe noen gave. men her i huset ga vi bbaysvømming til vesletuppa. en fin opplevelse sammen med mamma og pappa også har vi opprettet sparekonto til henne.
så var vi 4 Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Hvis du sparer i ditt navn må barna betale 'skatt' på pengene hvis de overføres tilbake til dem. Arveavgift eller noe sånt var det vel.
Har byttet nick ! Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Man må jo ikke kjøpe gave til dåp navnfest, men det er jo koselig. Vi kjøpte ett smykkeskrin som vi graverte inn en liten hilsen på. Også opprettet vi sparekontoen hennes som barnetrygden settes inn på hver mnd til hun fyller 18. Da skal hun få de, til bruk på utdanning,leilighet eller noe annet fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 vi lagde en bok/album til henne med fotografier, UL-bilder, avtrykk av hender og føtter, skrev litt om fødselen osv og ordnet en side med skriftlige hilsener fra dåpsgjestene. Håper at hun få glede av denne senere. Jeg fikk det samme av mine foreldre og anser albumet for å være en av mine kjæreste skatter her i livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå