Gå til innhold

Hvorfor blir formen verre for hver gang? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle ha førstemann var jeg i storform det meste av svangerskapet. Litt kvalme i begynnelsen, fløy på do i ett kjør døgnet rundt fra dag 1 av og litt halsbrann utover i 3.trimester og endel kynnere, men ikke noe å klage over. Først de siste 5-6 ukene ble tunge egentlig, da fikk jeg enorme mengder vann i kroppen (gikk opp 15 kg på de ukene) og plager med knærene og ryggen pga vektøkningen og sov dårlig, men klarte likevel å være ganske aktiv. Og da hadde jed jo ikke barn eller noe heller, kun meg selv å tenke på. Så, med nr 2 var jeg i endel verre form, men fortsatt ikke verre enn at jeg klate å ha eldstemann hjemme først 3, siden 2 dager i uken (det er 23 mnd mellom dem) selv om det var slitsomt til tider. Slet endel med bekkenet og hadde mye kynnere og maserier mot slutten. Og så kommer denne gangen da, er blytungt og det er jo virkelig NÅ jeg skulle vært i god form slik som første gang, når jeg har to små som trenger meg... Blir så vanvittig frustert av og til for hvor lite jeg klarer og føler meg som en elendig mamma enda jeg vet jeg ikke bør føle det slik, er så utrolig teit at formen skal bli verre når man er fleregangs, det skulle heller vært omvendt! Phu, dagens utblåsning, godt å få det ut! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har det faktisk vært omvendt. Hadde trodd at det skulle være verre å gå gravid nå da jeg er 36 enn det var da jeg var 27. Jeg føler meg på topp denne gangen.Var veldig kvalm de to første gangene men det har jeg sluppet unna denne gangen. Bekkenplagene som var store forrige gang er nå minimale. Denne gangen føler jeg meg stor og flott, forrige gang følte jeg meg bare sliten, tjukk og uopplagt Jeg har stort sett vært sykemeldt hele svangerskapet med migrene men det går bra så lenge jeg tar det med ro og ikks stresser.

Men dette innlegget mitt gjorde vel ikke at du føler deg noe bedre. Kanskje en trøst at neste gang (hvis du skal ha flere) kanskje blir bedre. Men nå er mine to gutter 5 og 8 så det er jo ikke så mye arbeid med dem som med to små. Håper du føler deg bedre snart og at du som betaling får en lett og ukomplisert fødsel. :-)

Skrevet

Det er sånn med meg også. Er mer sliten enn jeg noen gang har vært. Det kan nok for min del ha noe med at jeg har begge mine barn mest hjemme. Hun eldste er bare i barnehagen 2 dager i uken. Jeg føler at jeg ikke orker hverken husarbeid eller å oppdra barna mine. jeg føler meg som den kjeftesmella til tider. Og oppå alt dette har jeg fått virus på stemmebåndet og pusteproblemer. Har vært sånn i 4 uker nå. Har fått astma medisiner for pusteproblemet, men det hjelper ikke akkurat på stemmen. Jeg får ikke snakket med barna mine og det er nok frustrerende for alle. Jeg har bare 6-7 uker igjen til fødselen, så jeg håper at det snart gir seg. Må ha litt krefter til å føde også. Er bare så sliten nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...