Gjest Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Tassen er 7 mnd, og vil nesten ikke ha fast føde. Liker det godt, men er altfor mett. Jeg har kjempemye melk, og lillegutt klarer ikke å få i seg alt jeg har engang, går med masse spreng. Jeg begrenser ammingen i håp om at han sal spise mere mat, men det hjelper ikke. Blir bare vondere i puppene mine. I går tok han 3 pupper fra kl 10-18. altså 1 pupp 3 ganger. noen som har det likt? Han veier 10,3 og er 71,5 lang....
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 hei fertila! ja det ringer en bjelle når jeg leser det du skriver. Min lille kylling nugget liker best melken min, men hun har fått det for seg at det er best fra flaske. så her går det i pumping 2 ganger for dagen som jeg putter i grøten etc. likevel lager jeg mer og mer melk virker det som. Det er skikkelig stress for tiden. alt dreier seg om puppene mine og hva ungen skal spise. hun er alltid mett, men vil fremdeles ha melk om natten, og da selfølgelig liker hun ikke flaske.. he he jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre bortsett fra og trappe ned amming og pumping og å lide littegranne lykke til!!
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Men får han da pupp før fast føde? Jeg ville gjort det omvendt, for å tvinge ham til å spise seg nogenlunde mett på skikkelig mat først. Og også pumpe masse fram til han lærer seg å spise skikkelig og fryse ned melka. Den kan du bruke i maten hans i lang tid fremover. Noen unger bruker jo bare lenger tid enn andre på å venne seg til mat da, betyr sikkert bare at du har ekstra god melk:) Når det er på tide å slutte finnes det alltid medisinsk hjelp. Dostinex heter noen piller som stopper melkeproduksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå