Gå til innhold

Amming med nr 2? (problemer første gang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde problemer med å få til ammingen med førstemann. Nå lurer jeg på hvordan det blir med nr 2. Hvordan har det gått med dere som nå er i gang med nr 2 og ammingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr 1 slet jeg fryktelig i begynnelsen med å få han til å suge.Fikk ikke til teknikken og måtte bruke skjold.Hadde intenst såre brystvorter.Fikk også brystbetennelse en gang.Etterpå gikk det supert.

Med nr 2 trengte vi ikke skjold.Men fikk veldig såre brystvorter.Fikk 3 brystbetennelser,og var sengeliggende i 4 uker.Men ga ikke opp(i ettertid skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å være så sta.Alle ba meg slutte)Etterpå gikk det som en lek.

Denne gangen (nr3)har det gått fint fra første dag,Ba om hjelp på føden for å få til teknikk,og snuppa tok instrukser.Hun er 3mnd,og det er bare kos med ammingen.Har ikke engang hatt såre brystvorter.

Vet ikke hva slags problemer du har hatt,men trenger ikke oppleve det samme igjen.

Skrevet

med nummer en ga jeg opp etter 6-7 uker, begynte delvis med mme allrede etter 3 uker. Jeg hadde såååå vond, at jeg gråt hver gang jeg skulle amme. Brystvortene var så såre, og helt ødelagt, og bebien fikk i seg mye blod. Brukte sjold helt fra begynelsen med ammingen ble bare en belastning for hele familien. Jeg gruet meg hver gang hun skulle ha mat. Hadde brystbetennelse og var syk i 2 uker.

Nå med nummer 2 går det som en lek. Har ikke hatt noe såre brystvorter, ikke noe blødninger eller noe. Hadde veldig spreng på sykehuset 2 dagen som ga seg dagen etter da jeg håndpumpet og maserte undet varmt vann. Gleder meg hver gang jeg legger gutten min til bryst og vi koser oss begge to. Ikke vært plaget med brystbetennelse osv. Gutten min er nesten 3 uker gammel.

Jeg leste utrolig mye om amming før jeg fødte, prøvde ut forskjellige tekniker med dokka til jenta mi, lærte meg hvordan forebygge det, og hva gjøre når ting oppstår for å bli fortest mulig kvitt plagen. Det har funka utrolig bra.

sjekk siden www. ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...