Gå til innhold

Flere med pollenallergi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sprø snart.. Hva bruker dere av medisiner? Er skikkelig ille, øyne, nese og veldig tungpusten! Lånt litt Ventoline av mannen min, men kan kan jo ikke bruke det hver 4 time.. Har prøvd Polaramin, som visstnok er eneste tabl. man kan ta, men den går jeg helt i "koma" med. Nytter ikke når vi har en fra før som krever sitt.. Prøvde å ringe både apotek og legevakt igår, men ingen kan gi meg svar på hva jeg kan ta. Noen gode råd/erfaringer??? Vurderer å hopee på tur til syyden og rømme fra all pollen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også polaramin, og var helt i koma i begynnelsen. Skulle ta en pille om dagen og en om kvelden... men fikk beskjed om at det gikk greit å ta to om kvelden isteden for, så nå er tisseturene om natta redusert fra 3-4 til 1 og jeg fungerer som normalt om dagen igjen=) kan jo være verdt å prøve?

Skrevet

Har bare tatt en tabl. om kvelden. Har hjulpet på alt, bortsett fra på pusten (og den er nesten mest plagsom). Men takk for råd, prøver og ser om det har bedre effekt med 2 :-)

Skrevet

Har fått Poleramin og Rhinocort nesespray av legen min. De Poleraminene er noe skikkelig herk - rene dopet...blir jo såååå trøtt av de, men det er visstnok de eneste en kan bruke når en er gravid (desverre). Gikk på disse da jeg var gravid forrige gang også. Jeg er veldig plaget med pollenallergi så jeg må bare ta de tablettene ellers fungerer jeg ikke....jeg tar de om ettermiddagen/kvelden sånn at jeg skal bli minst mulig trøtt på dagen. Ellers kan jeg anbefale akupunktur. Det er helt supert! Har blitt myyyyye bedre etter at jeg hadde noen omganger med nålene for noen år siden.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at jeg kunne bruke cetrizin tablettene mine å ventoline pluss ett til spm skal hjelpe meg... å fikk svar av legen da jeg sprute om det ikke var farlig så var det mer farlig enn om jeg ikke brukte det,,,

Skrevet

Så rart at ikke legevakten kunne svare på hva du kan ta... du burde ringe fastlegen din. Jeg har også fått tilbud om polarmin tabletter (har valgt å ikke ta det), og har fått resept på livostin øyedråper og rhinocort nesespray. Men, som legen min sa... ta så lite som mulig, vi vet alt for lite om virkningene på fosteret (Hun er indremedisiner) så jeg holder meg stort sett inne om dagen, pøser på med saltvann som renser slimhinnene og bruker så lite medisiner som mulig. Det er litt kjedelig siden det er så deilig vær, men jeg skal ta igjen big time i sommer når jeg skal være hjemme med den lille skatten vår!

Skrevet

Må bare huske på at om du skal amme så gjelder mange av de samme restriksjonene ang medikamenter under amming også...bla pollenallergimedisin. Jeg fikk ikke annet enn Poleramin da jeg ammet...

Skrevet

Hvor store er de poleramin tab dere tar? Mine er 2mg og jeg tar to før jeg legger meg og f.o.m helgen tar jeg to før lunsj. Men sist jeg fikk de utskrevet fikk jeg tabl som var 10mg (nå blir det 8mg tilsammen) og da holdt det å ta en om kvelden....

tror jeg må spørre gynekologen om han kan skrive de ut for meg, skal dit idag.

Skrevet

Jeg har 2 mg på Polaraminen, men det hjelper dårlig. Snakket med legen i dag, og han mente jeg måtte begynne på Ventoline og Flutide inhalasjon.Er vanligvis veldig lite glad i å ta medisiner, og spesielt nå når jeg ikke vet hvordan det virker på babyen!

MEN... nå har jeg akkurat bestemt meg for å hoppe på en ukes tur til syden med mamma! Da slipper jeg unna pollen, og kommer hjem når pollen begynner å slippe taket! Drar på lørdag, mannen min har tatt seg fri for å ta seg av datteren vår. Utrolig deilig å bare kunne rømme fra pollen! Selvom savnet sikkert blir stort en hel uke vekk fra familien.. Kanskje ikke noe man får på resept.. he he.. men tror det er den beste medisinen akkurat nå! Da sparer jeg babyen for unødvendig medisin også! God bedring til alle dere andre som sliter med bjørka :-) Vi får glede oss til sommeren med babyene våre i armene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...