Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Junior på 6.5 mnd begynner dagen engang mellom 05 og 05.30. Dette er uholdbart tidlig! han våkner og ligger i senga og skravler, og alle forsøk på å få ham til å sove igjen mislykkes (bysse, amme, skifte bleie, gi smokken osvosvo). Dersom vi forsøker å overse ham begynner han å sutre og deretter skrike etter kort tid. Er det noen som har noen trøstende ord/tips? Er dette noe som kommer til å gå over eller burde vi gjøre noe? Jeg trenger i allefall mer søvn enn dette....
Lille søtnos Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Dette høres litt kjent ut. Oktoberjenta mi våkner nå to timer tidligere enn for noen uker siden, og vi legger henne til samme tid som da på kvelden. Har du begynt å tenke på nattavvenning? Det er det som står i hodet på meg nå ihvertfall. Kan ikke både være oppe gjennom natten og stå så tidlig opp. Ellers ingen tips, men like trøtt!!!!!
Hanne i Paris Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Maa bare si at det er dessverre ikke stort aa gjore, men det gaar seg inn etterhvert som de begynner aa spise ordentlig mat flere ganger om dagen, og etterhvert som de blir eldre. Har litt samme problem med minstejenta som er 4 1/2 maaned ! Lykke til.....
♥2 små gull♥ Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Oktoberjenta mi begynte også sånn... det er noe som går blandt disse oktoberbarna tror jeg... Vi har vært så heldige å ha en som har sovet hele natten fra hun var 2 uker gammel, så vi er veldig bortskjemte der. Hun sov til rundt 9 i mange mnd. men plutselig begynte hun å våkne tidligere og tidligere. Når hun begynte å starte dagen rundt kl. 5 HVER DAG spurte jeg helsesøster om råd, og hun sa jeg kunne prøve å gi grøt om kvelden (ga bare melk før det). Og nå sover hun til mellom 8 og 9 igjen. Kjempelettelse!! Prøv det, å gi grøt på kvelden. Jeg gir 3 toppede t-skjeer med grøtpulver blandet med vann + 100 ml. melk etter det. For vår er det passe hvertfall, men det er jo veldig individuelt fra barn til barn. Lykke til
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2007 Glemte å si at han spiser massevis av mat om dagen. Han spiser to fulle grøtporsjoner (morgen og kveld) pluss et halvt middagsglass midt på dagen i tillegg til en god del fruktmos og pupp. Tenker på dette med nattavveninning ja, dersom dette skal fortsette så må jeg i allefall sove så mye jeg kan frem til han våkner. Han trenger jo ikke mat om natta lengre når han spiser så mye om dagen egentlig. Takk for trøstende ord, jeg skjønner vel egentlig at dette ikke er så mye å gjøre med, annet enn å legge seg tidlig og vente på at det skal gå over en eller annen gang....
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Dette høres akkurat ut som min gutt på 7 mnd. Han spiser masse på dagen og sover fra 19.00 til 05.30! Har prøvd å legge ham seinere, men det hjalp ikke. Han får heldigvis ikke mat på natta lengre, men halv seks er i tidligste laget for meg iallefall... ;o) Vi får bare håpe at ting går seg til etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå