Gå til innhold

Rutine rutine rutine... hjeeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg har lite eller ingen rutiner for min lille (som forøvrig ikke er så liten lenger.... :-/) på 8 mnd.... Jeg sliter spes. med legge og sove rutinene! Det er helt "umulig" å få til noe mønster føler jeg!

Dagen starter sånn i 1/2 9 - 9 tiden.... da spiser vi litt, så leker vi før h*n er trøtt (ca. 11 tiden) og vil sove litt. Om jeg går på trilletur sover h*n i vel 1 time og sovner av seg selv, men hvis jeg ikke går tur, må jeg puppe h*n i søvn, og h*n vil kun sove om jeg har h*n på fanget (våkner om jeg prøver å legge i seng el.l)

Så spiser vi litt igjen og så leker og tuller vi rundt i huset, før h*n er trøtt igjen (ca. 14 tiden). Må da puppes i søvn igjen, og kun sove på meg! Kan da gjerne sove i 1-2 timer....

Så kommer pappaen hjem og det er tid for middag, og så må vi ofte ut noen ærend og da sovner h*n ofte i bilen til/fra eller begge veier...

Så når vi kommer hjem (om vi har vært ute da) eller på kvelden får h*n mat igjen og så prøver vi å legge for natten. Før gjorde vi det slik at h*n ble puppet i søvn, men nå bysser pappaen h*n i søvn og det går som oftest greit, sovner etter 10 min ca.

MEN!!!! H*n våkner alltid etter en liten time med søvn, og gråter, og om pappaen prøver å roe ned og bysse, og ikke jeg kommer, blir h*n helt hysterisk og oppkavet! H*n roer seg kun når jeg kommer og tar over! Og det hele ender med at jeg må frem med puppen!

Og tidsmessig føler jeg også at det er helt på jordet når det kommer til legging! Den ene kvelden er det legging klokken åtte, neste halv ti, så ni osv.... Det blir liksom aldri noe stell på det :( H*n er trøtt til ulike tider hver kveld....

Føler også at det er litt vanskelig med matrutinene... den ene dagen spiser h*n villig vekk grøt og middag, mens neste dag er det kun pupp som gjelder og jeg klarer kun å få i h*n en porsjon grøt til sammen på en hel dag.... Jeg prøver liksom å gi mat ca. hver 3. time, men det blir ofte rot i "systemet" mitt, feks. fordi h*n er urolig og da er det lett å ty til puppen, og så når det da egentlig er tid for grøtmåltid, er h*n ikke sulten nok ol.

Pheeeew!!! Det ble langt gitt!!!

Hmmmm... det var egentlig greit å få skrevet dette ned og lest gjennom hvordan dagen min er.... hehe :) ser at jeg er jo ikke helt ute å kjøre på alt da, men ltii skjerpings ser jeg må til :)

Hvis noen har noe tips å komme med ang. noe av dette tar jeg imot med stor takk!!! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har stort sett greie rutiner på ting nå,men hadde litt starttrøbbel. Nå er jo din 8 mnd, så jeg vet ikke hvor lett det er å endre på uten at man må ha noen netter/dager med hyl og skrik. Når snuppa skulle sove på dagen gjorde jeg også som deg først...bysset henne i søvn eller hun sovnet ved puppen. Men en dag tenkte jeg at jeg skulle prøve å få henne til å sove i vogna uten at jeg gikk tur, og fant jo ut at jeg skulle prøvd det MYE før, for snuppa sovna jo av seg selv. Venter ca 30-45 minutter etter mat, og da begynner hun å bli trøtt. Når jeg da kler på henne så blir hun ganske salig, og når jeg da setter vogna ut og legger et helseteppe over så det blir litt mørkt, så sover hun etter 5 minutter.

Vil jo ikke dermed si at det funker på alle, kanskje ikke når de har blitt så gamle som din, men om du ikke har prøvd så kan det jo være verdt et forsøk. På kvelden gir jeg grøt + morsmelk/mme på flaske, og hun kan legges våken i senga pga at hun er mett og god. Dette begynte jeg med tidlig (2,5 mnd), og det funker fortsatt ved 6 mnd. Altså bare hun er mett nok, og at jeg drøyer ca en halvtime så hun rekker å bli litt trøtt før jeg legger henne, og så sover hun til kl 0630-0700. Vet ikke om du gir flaske, men kanskje det kan funke. For oss går det like bra med bare morsmelk/mme som med grøt + melk..Sover like godt. Hadde vel kanskje ikke mange gode tips, men dette virket bra for oss.

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...