temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Konfirmanten min ønsker seg det til søndag... Noen som har en god og enkel oppskrift??? Dailis, kanskje...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Det enkle er ofte det beste - gå i butikken, se i hylla for ferdigblandinger og desserter, følg oppskriften og vips fromasjen er klar:-)
Karomamma Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Enkel sitronformasj (uten de ekle gelatinplatene....) 1 pk sitrongelé 1,5 dl kokende vann saft og revet skall av 1 lime 4 dl kondensert melk (Viking) avkjøles Pynt: 1,5 dl kremfløte, pisket så den danner myke topper sitronskiver limeskiver Kle en 1 liters brødform med plastfolie. Løs opp geleen i det kokende vannet og bland i limesaft og revet limeskall. Avkjøles. Pisk den kondenserte melken til dobbelt volum, og pisk deretter inn den avkjølte geleen litt etter litt. Hell blandingen opp i formen og sett den i kjøleskapet i 2-3 timer. Velt den ferdige fromasjen over på fat og pynt med pisket kremfløte, sitronskiver og limeskiver.
Ronja65 Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Hils konfirmanten og ønske henne en fantastisk dag. Og du lille trollet, må huske å ta det med ro da:-) Hvis du får tid, kan du sende meg en sms?. Telefonen er nemlig vandret til de "sella" fullstendig dø:-(. Har nå en gammel en, som jeg håper fungerer en par uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå