Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 hvis en har fått sopp. blir partneren også smittet da? jeg misstenker at jeg har hatt det en stund, men tør ikke og si noe verken til legen eller samboeren min. synes det er så flaut. har sett på reklame at en kan kjøpe noe der for det. men må samboeren min også behandles? eller kan jeg gå stille og rolig og kjøpe det og bli behandlet uten og si noe? kan babyen bli smittet når den blir født?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Det kan smitte ja.. Det er da ikke flaut det? Helt vanlig og få det i svangerskapet! Canesten skal vist hjelpe bra;o)
Sørland-snuppa Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 ok. vet du hvordan en bruker det og er det behandling både til kvinnen og mannen i esken? Må en ha resept på det? kan babyen bli smittet når den blir født?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Du får kjøpt en pakke med canesten på apoteket(reseptfritt) en sånn kombi pakke med en stikkpille og krem. Da kan mannen din få av kremen;o) Ja,jeg tror at det kan smitte ved fødsel..Er ikke sikker på dette,men vil tro det! Men du kan jo prøve en sånn canesten kur på deg selv(uten og fortelle det til noen siden du synes det er flaut) Forsvinner det for godt så er du kvitt problemet,men kommer det tilbake så er sannsynnlig mannen din smittet også,men da kan du ta problemet da? Kommer an på hvor god tid du har før terminen også da;o) Masse lykke til.. Men det er ikke noe og være flau over det da,det er helt helt vanlig og få dette når en går gravid
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Under kuren og etter kuren med canesten er det viktig å gå med bommulltruser (unngå stringtruser også) og vide bukser eller et skjørt. Går du med for trange bukser eller truser som ikke puster er det lett å få sopp tilbake. Om du ikke sliter med masse utflod om natta, ligg gjerne uten truse. Vask deg kun med lunket vann. Er du ekstra plaget med tørre slimhinner i graviditeteten kan det være en fordel å bruke glidekrem under samleie, tørre slimhinner kan bli irriterte under samleie og gi sopp.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Men bør man bruke stikkpille under svangerskap da..? Vet ikke altså, men ville tro man bare bør bruke kremen, evt. dyttet litt krem rettt innenfor med fingeren. Kanskje best å høre på apoteket!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Det kan trygt brukes under graviditet. Bare føre den inn med fingrene ikke med den dingsen som følger med;o)
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har brukt melkesyrekapsler (Vivag) 2 ganger dette svangerskapet forebyggende for å slippe soppinfeksjon. Tar en kapsel etter samleie også siden sæden nøytraliserer miljøet der nede. Har ikke hatt antydning til sopp denne gangen. Veldig fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå