Gå til innhold

Ferietur 6 uker før termin?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på å ta en aldri så liten "siste ferietur" bare jeg og min kjære, men det er så mye som må gjøres i sommer... og som det ser ut nå, må det altså bli den uken jeg har 6 uker igjen til termin.... er ikke snakk om lang tur/reise, kanskje bare 4 dager. har dere fått advarsler om en svipp-tur til evt Roma, Venezia ol?? Får ikke snakket med jordmor før torsdag....... Har til nå hatt et vanlig og veldig friskt svangerkskap, har vert i toppform hele tiden. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 18. august og har blitt enig med samboeren om at det blir ingen ferietur i sommer. Er redd for at det skal skje noe når jeg er langt unna og ikke har familien rundt meg. Har blitt enige om at vi muligens tar en helgetur til Bodø (ca 4 timer å kjøre) eller Trondheim (ca 6 timer å kjøre), da er vi ikke så langt hjemmefra hvis noe skulle skje.

Skrevet

Heisann!!!

For å si det slik hadde jeg aldrig turt å gjøre det for de fleste barna kommer ikke til termin og det kan hende det kan skje noe.

Jeg skal pent holde meg innen rekke vidde for sykehuset fra 6 uker føre fødsel.

Skrevet

Jeg hadde ikke reist noen plass så nærme termin.. Vet aldri når d skjer noe, og kanskje greit og bruke tid og energi på å "lade opp" til fødselen de siste ukene? Sist fødte jeg 5 uker før termin, så vi skal ingen steder i sommer, annet enn en liten tur til kristiansand dyrepark, 8 uker før termin, med sønnen min på snart 5.

Dessuten kan d vel hende man er litt sliten så nærmere termin også, så jeg ville heller holdt meg hjemme og funnet på noe koselig der i stedet :)

Skrevet

Er ikke sikkert du får lov til å fly engang, mange flyselskaper der du ikke får fly utenlands siste 2 mnd...

Skrevet

Hei! Så lenge at mann føler seg frisk og vel så er det ingen problem! De fleste flyselskaper tillater reise opptil 4uker før terminen (med lege erklæring). Jeg skal til Miami når jeg er 33/35uker, gruer meg litt til den lange turen, men det går nok bra. Jeg har gjort det før med mine to forrige svangerskaper, gikk kjempefint! Lykke til!!! Det er ikke farlig å fly så sent i svangerskapet. Hilsen en tidligere flyvertinne!

Skrevet

Mest sannsynlig blir det sikkert ikke noen fødsel før ca. 2 uker før termin. En kan jo ikke bure seg inne 2 mnd før fødsel i tilfelle.......

Jeg hadde kanskje ikke isolert meg på en fangshytte på Svalbar, men ellers er det vel alltids et sykehus i nærheten i tilfelle, tilfelle....

Skrevet

Man har lov til å fly fram til 2 uker før termin (hvertfall med SAS, kan variere fra selskap til selskap), men du må ha legeattest på når terminen din er.

Vi skal på ferie til Stavanger siste uke i juni, har termin 1.aug.

Litt usikker på om jeg hadde hatt lyst til å reise utenlands, tilfelle det skjer noe. Men i Norge er man stort sett i nærheten av et sykehus uansett hvor man reiser, så skjer det noe, går det helt sikkert greit.

De siste 4 ukene, kommer vi nok til å være i området hjemme - vet jo ikke hvordan formen er heller.

Skrevet

Stort sett er det en grense på 4 uker før termin til utlandet, men det kan variere fra flyselskap til flyselskap.

Hadde jeg følt meg i helt fin form så hadde jeg ikke vært redd for å ta en kjapp tur når jeg har 6 uker igjen. Vi skal til Gran Canaria i mai og da flyr jeg hjem i uke 32.

Skrevet

Du får garantert problemer med flyselskapet.....

Skrevet

Jeg skal reise på en weekendtur når det er ca 6 uker igjen. Det går helt fint å fly, de krever bare legeerklæring på at du er i fin form og at du ikke har termin før om flere uker. Så dra på en siste ferietur du... :)

Skrevet

Hei, jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det (såfremt det ikke er masse historier med for tidlig fødsler i nærmeste familie da) - men ta med helsetrygdkort og ha reiseforsikring, just in case....

God tur hvis du drar!

Skrevet

Jeg reiser til Danmark i 2 uker fra 5-3 uker før termin. Regner med at det går bra, selv om jeg plutselig må føde i Danmark!

Skrevet

Jeg reiste til philipinenne da jeg var 6 uker fra termin med vesle jenta, angrer ikke på det, det fødes barn der også og kompetansen viste seg å være enda bedre enn antatt der borte. Hadde reist igjen jeg hadde jeg vært i like god form dette svangerskapet som jeg var da...

SÅ JEG HADDE GJORT DET:-)

Jeg fikk lege erklæring fra legen min at jeg var frisk og reise forsikringen min dekket meg frem til 4 uker før termin. SJekk det sånn just in Case, husk det dere trygde kortet E130 er det det??

God tur

Skrevet

Var heller ikke et spørmål fra fly selskapet, lengste fly strekket var på 13 timer, var oppe og gikk ofte og drakk masse vann.

JEg fløy både med lufthansa og SAS.

Ja og om man skal lade opp er vel ingenting bedre enn en ferie... jeg har både hest og hund hjemme så 14 dager på filipinenne ble en fantastisk oppladning !!!

Landet på dagen 4 uker før termin her hjemme igjen.

God tur igjen

Skrevet

hm....... nå fikk jeg litt håpet tilbake her tjorven1:) har jo bare så inderlig lyst til en siste tur. har fått snakket med jordmoren min nå, og hun kunne ikke se noen problemer med en tur, så sant jeg forsatt er i form som nå;) har hest og hund jeg også, så en liten oppladningstur hadde vert fint før det "braker"løst:)

takk for svar alle sammen! tror nok vi bestiller oss en langweekend :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...