Gå til innhold

Hvordan frukt til baby på snart 4 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

?? Hun liker ikke banan noe særlig..hvordan annen frukt kan jeg gi henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde det var litt tidlig og begynne med slikt...eller er jeg helt bak mål...

Skrevet

avokado (er vel egentlig en grønnsak men...) Ellers kan du jo kjøpe de purèene fra nestle. Tulla mi tålte ikke mango når jeg lagde den selv, men fruktpuréen med mango&eple tålte hun.

Skrevet

Jeg ga kun pupp på den tiden, så er ikke helt sikker. Bør i alle fall være frukt som er lett å mose... Det er ikke noe å stresse med enda. Du kan jo gi grøt som det er litt frukt i? Evt blande grøten med litt fruktmos?

Skrevet

Hs som sa jeg kunne gi henne litt frukt midt på dagen..( lille pia har så stort matbehov så har begynt med grøt på kvelden og litt på morgenen..) bare for å gi henne litt fast føde lissom...huner så aktiv og tidlig ute med alt så hs sa jeg skulle bare føle meg frem og gi det eg mente var rett og se reaksjonen til lille pia..

Skrevet

hm... jeg tror man skal koke eplene og pærene i starten. jeg gjorde ihvertfall det.

min ville heller ikke ha banan.

men advokado var godt og blåbær.

mango var litt sterk smak tror jeg, men det gle ned

agurk er super godt, men det ga jeg ikke før han var 5 måneder tror jeg. men tror ikke det er noe stress uansett.

jeg snakker med helsesøster 1 til 2 ganger i uken, og sånn som jeg har kjønt det så kan man gi det meste av frukt og grønt. men alt skal gis i tre dager, pga alergi. å helst en og en sort.

jeg fikk kjempe skjeft fordi jeg ga han frukt vær dag. da var vistnok søtt og søtt var fy fy. for da venner man seg til at ting skal smake søtt.

hold deg unna spinat og røbbeter.

og så er ikke apelsin og sitron og slike ting bra.

Skrevet

Tuuuuuusen takk for godt svar:)

Skrevet

foresten, hvis du gir blåbær så gi sviskesaft også. for ellers bli babyen din lett hard i magen.

jeg gir 20 mil sviskesaft vær dag.

fikk mye mer fornøyd baby for da blir ikke avføringen så hard.

Skrevet

Tro det eller ei....men Avocado er faktisk en frukt...I nesten 30 år har jeg trodd det var en grønnsak..hehe...

Skulle en baby til før jeg fant ut av det ;-)

Skrevet

Moden pære likte Lukas, gjør han ennå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...